  • 21. Data: 2004-10-29 22:34:39
    Temat: Re: Dzierżawa wieczysta, co zrobi Miasto??
    Od: "Omen" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Hajenus " <h...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:clue6i$lcc$1@inews.gazeta.pl...

    > Była to dzialka zastepcza za _utraconą_ za
    >nieruchomosc, ktora została zagospodarowana w inny społecznie >bardziej
    >uzasadniony sposób :)))

    to dosyć ciekawe - można więcej szczegółów?

    >a mowia ze Omen to co niedobrego jeszcze o tej porze :))))

    no cóż robię to z sentymentu miałem pytanie o użytkowanie wieczyste na
    obronie magisterki:)

    Pozdrawiam
    Omen

    &&&Mobilis in Mobili&&&

  • 22. Data: 2004-10-30 00:19:38
    Od: "Hajenus " <h...@g...pl>

    Omen <n...@t...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Hajenus " <h...@g...pl> napisał w wiadomości

    > to dosyć ciekawe - można więcej szczegółów?

    Miło mi lubie ludzi sentymentalnych, to takie teraz niemodne :)))
    tak historia to lata 50-te, ktoregos pieknego dnia jeden Dekret ,
    przejął dosyc duża firme prywatna zatrudniajaca kilkudziesiciu ludzi.
    Jako rekompensate zaproponowano lokalizacje w kamienicy, ktora niebawem
    okazała sie do rozbiorki...
    W drodze losowania jeszce innej lokalizacji przypadła ułamkowa czesc gruntu,
    trzech wspolwłascicieli,pozwolono wybudowac trzykondygnacyjny budynek, oraz
    dzierżawe na 40 lat...
    budynek w _dobrej_ kondycji w chwili obecnej wykorzystywany zgodnie z
    przeznaczeniem...
    jesli masz jeszcze jakies pytania , bardzo prosze;)

    P.s.
    mam jeszcze jeden problem z użytkowaniem i zasiedzeniem,ale moze innym razem:)

    pozdrawiam
    Hajenus

  • 23. Data: 2004-10-30 21:10:18
    Od: "Omen" <n...@t...pl>

    >Dekret ,
    >przejął dosyc duża firme prywatna zatrudniajaca kilkudziesiciu ludzi.
    >Jako rekompensate zaproponowano lokalizacje w kamienicy, ktora >niebawem
    >okazała sie do rozbiorki...
    Sytuacja jak rodem z PRl-u:) czy w zwiazku z tą całą lipą jesteście choć
    zwolnieni z opłat rocznych?

> [...]
    >gruntu,
    >trzech wspolwłascicieli,pozwolono wybudowac trzykondygnacyjny >budynek,

    czy akt notarialny na ustanowienie użytkowania wieczystego nie zawiera
    wyjaśnienia szczególnych względów z powodu których ustanowione zostało na
    lat 40 a nie 99?

    >Jestes Omenem na szczescie
    nie wiem czemu ale czasami odnoszę wrażenie już n drugiej grupie którą
    czytam że to jakiś dziwny Omen , bo jak zaczynam się udzielać w jakimś wątku
    to zazwyczaj się on urywa. o co chodzi?:)

    Omen

    &&&MOBILIS IN MOBILI&&&

  • 24. Data: 2004-10-30 22:14:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Oct 2004, Sebol wrote:
    [...]
    >+ >> na użytkowaniu wieczystym?? To se nie da pane Havranek ;)
    >+ >
    >+ > Hmmmm, spotkałam sie z opinią, że jest to mozliwe??
    >+
    >+ a jak to możliwe, że nie da się ustalić właściciela gruntu co?

    Moment.
    A co ma *znajomość* własciciela do zasiedzenia ???
    Ideą zasiedzenia jest AFAIK to że właściciel *nie korzysta
    ze swoich praw* (i kto inny "jak właściciel" wszystko
    'obsługuje jako posiadacz samoistny') :)
    Jakby dzierżawiący opłat na przykład nie pobierał od
    dzierżawcy....
    Przecież KC wręcz jasno reguluje przypadkie kiedy właściciel
    jest EWIDENTNIE znany (a np, małoletni).

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 25. Data: 2004-10-31 03:59:53
    Od: "Hajenus " <h...@g...pl>

    Omen <n...@t...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Hajenus " <h...@g...pl> napisał w wiadomości

    Sytuacja jak rodem z PRl-u:) czy w zwiazku z tą całą lipą jesteście choć
    > zwolnieni z opłat rocznych?

    Bo to jest sytuacja rodem z PRL-u, opłaty dotyczą podatku od nieruchomosci i
    gruntu, za wieczyste uż. nie ma opłaty.Chyba ,że jest _ukryta_ wtym co
    opłacamy ,ale chyba nie.:)

    > oraz
    >
    > czy akt notarialny na ustanowienie użytkowania wieczystego nie zawiera
    > wyjaśnienia szczególnych względów z powodu których ustanowione zostało na
    > lat 40 a nie 99?

    Nie zawiera takiego zapisu o tym, 40 lat i koniec, jest tylko wzmianka,
    powołanie sie na jakis Art. ktorego teraz nie moge Ci podać, ale dotyczy
    chyba możliwosci ubiegania sie o przedłużenie użytkowania ...
    Kiedy składałm aw styczniu br. wniosek powoływałam sie na ten Art.

    > nie wiem czemu ale czasami odnoszę wrażenie już n drugiej grupie którą
    > czytam że to jakiś dziwny Omen , bo jak zaczynam się udzielać w jakimś wątku
    > to zazwyczaj się on urywa. o co chodzi?:)

    Mozesz byc spokojny, mam tyle pytań,ze możemy stworzyc _serial
    brazylijski_ :)))

    Pozdrawiam
    Hajenus