  • Data: 2008-12-02 21:20:36
    Temat: Re: Dziecko a niepełnoletni rodzice
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:gh46pj$koc$1@news.interia.pl...

    > z "załatwianiem" pełnoletności.
    > Mogą wziąc ślub i wówczas ojciec dziewczyny nie będzie miał nic do
    > powiedzenia, albo poczekac na jej 18-tke.
    >
    > Dziecko akurat to drobny dodatek.

    Zjedzą Cię za chwilę za ten drobny dodatek :-) Tylko nie mów, że Cię nie
    ostrzegałem!

    > Ja post zrozumialem pod kątem, że dziadek będzie się wtrącał do
    > wychowywania lub decydowania o dziecku i o córce i jak można mu w tym
    > przeszkodzić.

    Taka już rola dziadków, że się lubią wtrącać. Nawet jakby wzięli ślub czy
    zamieszkali razem, to tego się nie uniknie. W końcu skądś biorą się te
    dowcipy o teściowych. Na ile to zmieni ślub?

    Generalnie uważam, że kluczowe dla decyzji o małżeństwie znaczenie ma to,
    czy chcą być razem. Ważnym, y nie chcieli być ze sobą tylko z powodu
    dziecka. Jeśli tak, to uważam, że lepiej wziąć ślub przed urodzeniem
    dziecka, o ile to nie jest koniec ciąży, bo to mało przyjemne dla
    dziewczyny latać w białej sukni i z widocznym brzuchem. Nigdy nie wiadomo
    wówczas, czy wpinać jej ten wianek, czy nie.

    Uprościłoby to z jednej strony w ogóle wszystko. Dziecko miało by
    normalnego ojca i później by nie zadawało rodzicom na stare lata głupich
    pytań. Dziewczyna uzyskała by pełnoletniość. Tylko, co dalej. Czy są na
    tyle dorośli, by się usamodzielnić? No i trzeba jakoś przeskoczyć zgodę
    sądu, która w takiej sytuacji będzie pewnie formalnością, ale zawsze jakimś
    tam problemem.

    Wydaje mi się, ze kluczowym do podjęcia decyzji jest to, ile ostatecznie ma
    ta dziewczyna. Bo jak w chwili urodzenia dziecka będzie miała 17 lat, to
    czekanie rok może być stresujące. jak jej do 18-tu braknie kilka tygodni,
    to bym poczekał z tym ślubem, żeby jej nie denerwować.