  • 31. Data: 2010-08-13 09:30:06
    Temat: Re: Działalność gospodarcza, a lokal
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-08-13, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Na pewno w większości firm jest to do dogadania.

    No "w większości" jest. Tyle że nie DUŻYCH. Duże firmy mają swoje procedury.
    Jak wymagają już wpisu do EDG, to używają adresu z tego wpisu i już. Co najwyżej
    można sobie korespondencyjny wpisać.

    > Na Polkomtelu świat się nie kończy.

    Idę o zakład, że Orange i Era będą mieli tak samo.

    iba;czy;adres;zamieszkania;na;fakturze,139,0,258699.
    html

    > Oczywiście, że na temat, przecież dyskusja była, że adresu

    Nie na temat, który JA poruszyłem.
    Ja Ci mówię, że są problemy z fakturami kosztowymi, a Ty mi w odpowiedzi
    podaje, że przecież mogę wystawiać faktury z dwoma adresami. No wow.

    > zamieszkania się nie ujawnia.

    A po co go ujawniać na fakturze, skoro dane są jawne i wyciągnąć z EDG
    sobie łatwo można?

    > A po co ma wystawiać na dwa?

    Bo się przedsiębiorca uparł, że faktura musi mieć adres który masz
    wpisany jako główny, no przecież pisałem już.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 32. Data: 2010-08-13 14:37:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Aug 2010, --=olo=-- wrote:

    > Użytkownik "Kotlet mielony" <b...@b...blabla> napisał

    > nie ma już umowy użyczenia rodzice-dzieci,

    Nie pisz głupot, wykorzystywanie na cele DG nie podlega pod KRiO
    i jak najbardziej takie wykorzystywanie *będzie* użyczeniem.
    Zauważ, że odpowiadając piszesz zupełnie o czym innym niż poruszono
    w cytacie: w cytacie jest o obowiązku sporządzenia pisemnej
    postaci umowy użyczenia, a to całkiem co innego niż istnienie
    (lub nie) umowy użyczenia, w czym skłamałeś :]

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2010-08-13 14:39:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Aug 2010, scream wrote:

    > Nie musisz podpisywać żadnych umów, DG rejestruje się w miejscu
    > zamieszkania i tyle.

    Ale wskazanie miejsca zamieszkania, czyli lokalizacji przedsiębiorcy
    (podmiotu) to jedno, zaś wskazanie miejsca prowadzenia DG czyli
    lokalizacji przedsiębiorstwa (przedmiotu) to drugie.
    O ile czegoś nie przeoczyłem, przepisy nadal wymagają podania
    *obu* adresów (acz przeszkód wskazania "prowadzenia" w miejscu
    zamieszkania nie ma).

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2010-08-13 14:45:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Aug 2010, RadekD wrote:

    > Szykuje się do założenia DG i z tego co doczytałem
    > muszę podać adres lokalu gdzie znajduje się firma.

    Tu jest pierwszy błąd :) skutkujący flejmami.
    *FIRMA TO TY*, parafrazując Ludwika bodaj XV.
    Firma określa *przedsiębiorcę*, czyli osobę - prawną lub
    fizyczną - która zajmie się prowadzeniem DG.
    A sądzę, że masz na myśli *przedsiębiorstwo*, albo
    inaczej - "miejsce prowadzenia DG".

    To są dwie *odrębne* sprawy, co czasem umyka uwadze
    i powoduje dyskusje z nieporozumieniami.

    Co do podatku - decydujące jest, czy budynek, lokal
    lub pomieszczenie które będzie wykorzystywane do DG
    "zmieni charakter". Jeśli zachowa "charakter mieszkalny",
    to nie widać podstaw do zmiany podstawy opodatkowania
    lokalu.
    Stosowne flejmy na ten temat :) (tak, "wszystko już było")
    znajdziesz w archiwach .prawo.podatki

    pzdr, Gotfryd