  • 31. Data: 2019-09-15 14:45:04
    Temat: Re: Dyrektywa PSD2 a prawny nakaz posiadania telefonu komórkowego
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-09-15, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:

    > Czy z tokenów się wycofał to nie wiem, ale ze zdrapek na pewno nie i nie
    > wygląda aby miał zamiar czytając komunikaty nt. PSD2. Zdrapki również nie
    > mają informacji co autoryzujesz.

    To uzgodnij swoją wersję z bankiem, bo:

    https://www.pekao.com.pl/klient-indywidualny/bankowo
    sc-elektroniczna/zmiana-metod-autoryzacji.html

    ----
    14 sierpnia 2019 r. Bank Pekao S.A. wycofał stare metody autoryzacji, takie jak:

    * karta kodów jednorazowych
    * aplikacja PekaoToken
    * token w postaci osobnego urządzenia.

    W związku z powyższym prosimy o zmianę na jedną z dwóch dostępnych w Pekao24 metod
    autoryzacji:

    * bezpłatną autoryzację dzięki aplikacji mobilnej PeoPay,
    * kody SMS (płatne w wysokości 20 groszy za każdy SMS*).

    Całkowite wycofanie starych metod wynika ze zmian w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011
    r. o usługach
    płatniczych, wprowadzonych ustawą o zmianie ustawy o usługach płatniczych oraz
    niektórych innych
    ustaw (Dz.U. z 2018 r. poz. 1075), mających na celu m.in. podniesienie bezpieczeństwa
    w bankowości
    elektronicznej.
    ----

    A powyższa ustawa to właśnie "polska ustawa" zawiera wdrożone zmiany dyrektywy PSD2.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 32. Data: 2019-09-15 14:57:09
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 15.09.2019 o 14:45, Wojciech Bancer pisze:
    > * kody SMS (płatne w wysokości 20 groszy za każdy SMS*).

    Ocipieli? Dobrze, że już od dawna nie mam u nich konta...

    MJ

  • 33. Data: 2019-09-15 15:09:55
    Od: r...@o...pl

    W dniu niedziela, 15 września 2019 14:41:58 UTC+2 użytkownik Wojciech Bancer napisał:

    > Przeglądarka jest na ten moment jedynym ogólnodostępnym medium na komputerach.
    > Nie ma żadnego ekonomicznego uzasadnienia dla pisania aplikacji oraz ich
    > wspierania.

    To dlaczego piszą aplikacje na smartfony?

    > Ale rozumiesz słowo "wymaganie"?

    Pytam, więc mogę nie rozumieć, może nawet nie rozumiem - będę bardzo wdzięczny
    za wyjaśnienie.

    To tak jak polskim słowem "powinien" - byłem na wielu spotkaniach, gdzie
    toczyły się zażarte dyskusje, czy "powinien" znaczy "musi".

    > Też umożliwia autoryzację 2-składnikową z użyciem SMSów, a co?

    A kto twierdzi, że to jedyna możliwa metoda?

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 34. Data: 2019-09-16 01:20:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-09-15, Wojciech Bancer <w...@g...com> wrote:

    > To uzgodnij swoją wersję z bankiem, bo:
    >
    > https://www.pekao.com.pl/klient-indywidualny/bankowo
    sc-elektroniczna/zmiana-metod-autoryzacji.html

    A, takie pekao. Tych nie sprawdzałem, na Inteligo uzywałem zdrapek w tym
    miesiącu.

    > A powyższa ustawa to właśnie "polska ustawa" zawiera wdrożone zmiany
    > dyrektywy PSD2.

    Jak widac sposób zalezy od banku.

    --
    Marcin

  • 35. Data: 2019-09-16 11:17:08
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 16 września 2019 01:20:22 UTC+2 użytkownik Marcin Debowski
    napisał:

    sc-elektroniczna/zmiana-metod-autoryzacji.html

    > A, takie pekao. Tych nie sprawdzałem, na Inteligo uzywałem zdrapek w tym
    > miesiącu.

    PKO (w tym inteligo) są w ogóle ponad prawem - albo też mają innych prawników - wciąż
    bowiem logowanie bez zmian.

    To jest jeszcze lepsze niż ogłaszanie zmian tydzień przed ich wejściem bez
    wspominania o możliwości rozwiązania umowy bez ponoszenia kosztów...

  • 36. Data: 2019-09-17 01:04:05
    Od: Animka <a...@w...pl>

> [...]
    > urządzenia z kontem może być zapisane w sposób bezpieczny (w przeciwieństwie
    > do przeglądarek w komputerach, gdzie masz tylko cookie i ew. local storage)
    > i na koniec sporo smartfonów umożliwia autoryzację biometryczną.
    >
    > [1] chociaż oszuści dążą do klonowaia kart sim, ale tu jeszcze dodatkowo
    > muszą dość dużo wiedzieć o "ofierze", żeby się w banku zautoryzować

    > Treść mówi o wymaganiu 2 z trzech składowych:
    > - coś co wiesz (np. hasło)
    > - coś co masz (np. komórkę)
    > - coś czym jesteś (biometryka)
    >
    > Komputera w wiarygodny sposób nie da się ustawić jako "coś co masz",

    Loguję się dzisiaj do Banku (bankowośc internetowa). Strasznie to wolno
    "idzie" jakby ktos drugi powielał to co ja wpisuję, robię.
    Sprawdziłam saldo i sie wylogowywuję, a tu: wyskakuje duży komunikat:
    Twój kabel do internetu jest odlączony!!! Normalnie zdębiałam. ...ale
    bank mnie wylogował. Kabel do internetu działal i działa cały czas. W
    Banku konsultant niczego złego sie nie dopatrzył. więc nie mam żadnej na
    ten temat informacji kto, co i jak. Natomiast UPC może śledzić komputery
    i telewizory zdalnie, ale przecież nikt się nie przyzna do czegoś takiego.

    --
    animka

  • 37. Data: 2019-09-30 13:06:07
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-09-14 o 10:13, r...@o...pl pisze:

    > Numer telefonu stacjonarnego też mogę zarejestrować w internecie i na niego
    > dostawać SMSy?

    zalezy od banku, w citi mam zarejestrowany numer stacjonarny i dostaje
    sms-y.

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 38. Data: 2019-09-30 13:10:18
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    I odsłuchujesz paszczę?

    -----

  • 39. Data: 2019-09-30 13:41:05
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-09-30 o 13:10, ąćęłńóśźż pisze:
    > I odsłuchujesz paszczę?

    ano, oni nie rozumieją, że mogę normalnie odebrać sms-a, więc domyślnie
    od nich sms-y nadają paszczowo, to zapisuje mi się na sekretarce :)

    Ale na swoj telefon normalnie otrzymuje sms-y.
    Zaleta niepodawania numeru komórki jest taka zaleta, że nie wydzwaniają
    do mnie gdy jestem w pracy. Zazwyczaj i tak mam wyłączony telefon, ale
    czasami czekam na jakąś ważniejszą informację i wtedy się mogą wdzwonić,
    tak odbijają się ładnie od ściany, albo dzwonią, gdy jestem w domu i mam
    czas.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 40. Data: 2019-09-30 14:04:24
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .09.2019 o 13:41 Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> pisze:

    > ano, oni nie rozumieją, że mogę normalnie odebrać sms-a, więc domyślnie
    > od nich sms-y nadają paszczowo, to zapisuje mi się na sekretarce :)

    Nie wiem, jak rozumiesz to "oni" :)
    Zwykle aparat stacjonarny nie odbiera SMS, a operator telefonii nie ma jak
    tego sprawdzić, lub po prostu nie widzi w tym interesu.
    Zatem dla bezpieczeństwa odbiera twój SMS i nadaje go fonią/zapisuje tak w
    poczcie głosowej.

    Stawiam, że "oni" to nie jest bank.

    --
    Trefniś