  • 1. Data: 2019-09-13 15:05:07
    Temat: Oszuści telefoniczni znów atakują
    Od: u2 <u...@o...pl>

    https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/nauka-i-technik
    a/oszuści-telefoniczni-znów-atakują-nie-odbierajcie-
    ani-nie-oddzwaniajcie-na-te-numery/ar-BBUqGko

    Oszuści telefoniczni znów atakują! Nie odbierajcie, ani nie
    oddzwaniajcie na te numery!

    Redakcja EskaInfo 2019-03-06

    Przez pewien czas był spokój, jednak oszuści znów atakują, dzwoniąc do
    przypadkowych osób z numeru zaczynającego się od +247. Nie chodzi jednak
    o numer kierunkowy Płocka i okolic, lecz... Wyspy Wniebowstąpienia!

    Za każdym razem sytuacja wygląda podobnie. Dzwoni telefon i po chwili
    się rozłącza. Często w takiej sytuacji reagujemy podobnie, czyli
    oddzwaniamy. Numery telefonów zaczynające się od cyfr +247 należą do
    odległej Wyspy Wniebowstąpienia, a nie np. do Płocka, do którego numerem
    kierunkowym jest 024.

    Jednorazowe połączenie z takim numerem może kosztować nawet
    kilkadziesiąt złotych, co w rezultacie może skończyć się gigantycznym
    rachunkiem.

    To już nie pierwsza próba oszustwa na "egzotyczny" numer telefonu.
    Podobne sytuacje miały miejsce w latach ubiegłych. Abonenci otrzymywali
    połączenia m.in. z Wyspy Wniebowstąpienia (+247), Kuby (+53) lub różnych
    krajów afrykańskich.

    Co robić w sytuacji, gdy dzwoni do nas podejrzany numer? Nie odbierać i
    w żadnym wypadku nie oddzwaniać! W sytuacji, gdy w ogóle nie dzwonimy za
    granicę, można także zlecić operatorowi sieci zablokowanie połączeń
    międzynarodowych.

    --
    I love love

  • 2. Data: 2019-09-13 16:14:42
    Temat: Re: Oszuści telefoniczni znów atakują
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-09-13 o 15:05, u2 pisze:

    Pozwolę sobie przypominać ze jesteś tym palantem od niechcianej
    prasówki i kretynem który nie potrafi się zastosować do swojej rady
    czyli do ustawienia filtra na oponenta. :-)

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2019-09-13 16:21:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.09.2019 o 15:05, u2 pisze:

    > Przez pewien czas był spokój, jednak oszuści znów atakują, dzwoniąc do
    > przypadkowych osób z numeru zaczynającego się od +247. Nie chodzi jednak
    > o numer kierunkowy Płocka i okolic, lecz... Wyspy Wniebowstąpienia!

    Ostatnio dzwonią z +50. Rzecz w tym, że pewnie mają tam tak, że abonent
    odbierający połączenie dostaje jakiś bonus.

  • 4. Data: 2019-09-17 01:17:57
    Od: Animka <a...@w...pl>

    > Ostatnio dzwonią z +50. Rzecz w tym, że pewnie mają tam tak, że abonent
    > odbierający połączenie dostaje jakiś bonus.

    Najlepiej wyłączyć w telefonie roaming czy coś tam jeszcze. Można też
    zablokować od razu ten numer.

    --
    animka

  • 5. Data: 2019-09-17 10:38:31
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 17.09.2019 o 01:17, Animka pisze:

    > Najlepiej wyłączyć w telefonie roaming czy coś tam jeszcze. Można też
    > zablokować od razu ten numer.

    dziwna ta animka, cef radzi odbierać, a jak się nie zdąży to
    oddzwaniać:)))))))

    --
    I love love

  • 6. Data: 2019-09-17 23:05:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.09.2019 o 01:17, Animka pisze:

    > Najlepiej wyłączyć w telefonie roaming czy coś tam jeszcze. Można też
    > zablokować od razu ten numer.

    Ja szukam aplikacji, która by takie połączenia +50 odbierała automatycznie.

  • 7. Data: 2019-09-17 23:08:00
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Ja szukam aplikacji, która by takie połączenia +50 odbierała automatycznie.

    a nie lepiej odbierać 500+ ?;)

    --
    I love love

  • 8. Data: 2019-09-18 01:32:43
    Od: Animka <a...@w...pl>

    > Ja szukam aplikacji, która by takie połączenia +50 odbierała automatycznie.

    Może w telefonie masz opcję dodaj do wyjątków. Aplikacja może być
    niepotrzebna.

    --
    animka