  • Data: 2024-03-03 00:09:43
    Temat: Re: Dwóch kolejnych psychicznych
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-03-02, Shrek <...@w...pl> wrote:
> [...]
    > prawko (w sumie bez większego znaczenia, bo pewnie i tak by jeździł bez,
    > no ale miał) i wydawało mu się że ktoś go goni.
    >
    > Z ciekawostek,pełno jest artykułów z piętnowaniem obaw przed
    > osobamichrymi psychicznie a jednocześnie schizofrenicy są sprawcami 5-8%
    > zabójstw, stanowiąc 1% społeczeństwa (z czego większość w stopniu
    > lekkim). Tych ciężkich przypadków jest zapewne poniżej 0,5%, więc wynika
    > że taki nieleczony schizofrenik jest bardziej niebezpieczny niż pijany
    > kierowca... O mniejszych sprawach gdzie są seryjnie umarzane bez

    Problem olbrzymi jest MZ z narracją. Przykładowo, w tym wypadku ze
    Szczecina jeszcze nic nie było wiadomo, a już na pierwszym miejscu
    trąbione było, że się leczył psychiatrycznie. To bardzo stygmatyzuje
    osoby, które podejmą takie leczenie. Efekt jest i będzie taki, że do
    tych 5-8% zdiagnozowanych schozofreników, co coś tam wywineli, jest i
    będzie pewnie drugie tyle niezdiagnozowanych, którzy pewnie niczego by
    nigdy ani nie wywineli, ani nie wykazali się jakąkolwiek uciążliwością,
    jeśli byliby leczeni. Jeszcze więcej będzie ofiar depresji.

    > Mam propozycję - skoro chcemy być tacy tolerancyjni to niech państwo
    > odpowiada za osoby które mają "ograniczoną poczytalność" a każdy
    > ustawodawca niech się zajmuje jednym w jakimś zakładzie albo przygarnie
    > sobie takiego do domu. Albo bardziej zachowawcza - każde złagodzenie
    > kary związane z niepoczytalnością to obowiązkowe leczenie (nie od razu
    > zamknięte, ale z nadzorem i obowiązkowe) a w ciężkich przypadkach lub
    > recydywie nadzór sądu rodzinnego. A jak nie chce to normalna kara - ma
    > wybór. Przerwanie leczenia, to albo leczenie zamknięte albo normalna kara.

    Jak ktoś odpierdala takie numery jak ten "Twój" sąsiad, to powinień być
    wymóg leczenia. Nie leczy się / są nadal problemy, leczenie w placówce
    zamkniętej.

    > To samo ze wszystkimi ADHD w szkołach - jakieś wspomaganie w procesie
    > uczenia, dodatkowy nauczyciel ok. Ale jak rozwala nauczanie całej klasy
    > albo fizycznie atakuje innych, to trudno - klasa integracyjna a jak się
    > nie poprawia to szkoła specjalna. Szkoła póki co jest obowiązkowa to
    > psim obowiązkiem państwa jest zapewnić w niej bezpieczeństwo a nie
    > zmuszanie reszty dzieci do bycia obiektem ataków takiego bezkarnego
    > zawodnika.

    Jeśli jest agresywny, to pełna zgoda, coś z tym wypadałoby zrobić. Robi
    kuku kolejnym osobom i to niefizycznie.

    Który to był z Sopotu?

    --
    Marcin