  • 1. Data: 2009-04-26 18:44:39
    Temat: Dwa dni ubezpieczenia
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    żona była zarejestrowana w 2001 jako bezrobotna pomiędzy studiami a
    wrześniem, gdy zaczęła pracę. Sęk w tym, że 1 września to była sobota i
    wyrejestrowała się z UP 3 września w poniedziałek, a umowę z pracodawcą
    miała podpisaną od 1 września. I teraz ZUS się obudził, że przez 2 dni była
    podwójnie ubezpieczona (przez UP i przez pracodawcę) i że to straszna
    zbrodnia i że ma to wyjaśniać w UP....

    Co jej grozi i czemu ZUS się czepia takich detali sprzed 8 lat?
    Czy takie rzeczy się przedawniają?

    --
    Tristan

  • 2. Data: 2009-04-26 19:18:38
    Temat: Re: Dwa dni ubezpieczenia
    Od: "Easy" <e...@o...nospam.org>

> [...]
    > zbrodnia i że ma to wyjaśniać w UP....
    >

    > Co jej grozi i czemu ZUS się czepia takich detali sprzed 8 lat?

    jak ja sie wyrejstrowywałam dobry tydzien po podieciu pracy ( no bo jak?
    przeciez pracowalam) to w urzedzie wpisali sobie date podjecia zatrudnienia
    i tyle.

    wiec nie do konca rozumiem o co chodzi....

    --
    Easy
    Zielona Dziura

  • 3. Data: 2009-04-26 20:17:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Co jej grozi i czemu ZUS się czepia takich detali sprzed 8 lat?

    Bo im w papierach nie gra. Pewnie ktoś akurat zauważył.

    > Czy takie rzeczy się przedawniają?

    Ale co ma się tu przedawnić. Poinformować UP o problemie i zwrócić im
    uwagę, ze 3 żona poinformowała o podjęciu pracy od 1. Jeśli nawet nie, to
    pracodawca wysłał przecież składkę na fundusz pracy, wiec urząd o tym, że
    pracuje od 1 wiedział, albo z łatwością mógł się dowiedzieć. Zresztą
    niepowiadomienie o zatrudnieniu jest wykroczeniem, więc się to ostatecznie
    powiadomiło w 2003 roku, jakby w ogóle PUP ani żona, ani pracodawca nie
    powiadomili.

    Ja bym kserokopię pisma ZUS wysłał do PUP i poprosił o sprostowanie, bo się
    ZUS dopatrzył nieparwidlowości. W piśmie przewodnim opisać to w skrócie
    mniej więcej tak, jak to tu opisałeś. Kopię pisma wysłać do ZUS i uznać
    sprawę za załatwioną.

  • 4. Data: 2009-04-27 16:18:31
    Od: "LA" <m...@i...pl>

    > Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Bo im w papierach nie gra. Pewnie ktoś akurat zauważył.

    Zgłosiła się w poniedziałek 3 września, że pracuje od 1 września i tak
    powinna mieć decyzję o wyrejestrowaniu. Ona załatwia sprawę. Jeśli ktoś dał
    ciała to PUP, więc niech się nie przejmuje.