  • 1. Data: 2009-04-26 11:30:04
    Temat: Prawo pracy - ciąża a zmiana umowy
    Od: l...@g...com

    Witam,
    Mam do Was pytanie, czy pracodawca ma prawo w trakcie ciąży zmienić
    warunki umowy (zmiana stawki wynagrodzenia na niższą)? Praca na czas
    nieokreślony.

    Pozdrawiam
    Łukasz

  • 2. Data: 2009-04-26 11:36:18
    Temat: Re: Prawo pracy - ciąża a zmiana umowy
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <l...@g...com> napisał w wiadomości
    u.googlegroups.com...
    Witam,
    >Mam do Was pytanie, czy pracodawca ma prawo w trakcie ciąży zmienić
    >warunki umowy (zmiana stawki wynagrodzenia na niższą)? Praca na czas
    >nieokreślony.

    Nigdy nie może.
    Pracownik na coś takiego musi się zgodzić.
    Jak się nie zgodzi to pracodawca musi mu dać wypowiedzenie, albo utrzymać
    warunki.
    Pracownicy w trakcie ciąży nie może wypowiedzieć umowy.

  • 3. Data: 2009-04-26 16:19:03
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    l...@g...com <l...@g...com> pisze:

    > Mam do Was pytanie, czy pracodawca ma prawo w trakcie ciąży zmienić
    > warunki umowy (zmiana stawki wynagrodzenia na niższą)? Praca na czas
    > nieokreślony.
    Jeśli to pracodawca jest w ciąży, to oczywiście, że może.
    Jeśli zaś pracownica (zakładam, że w ciąży jest pracownica, nie pracownik,
    choć to z treści postu jasno nie wynika ;)) - to jednostronnie nie ma takiej
    możliwości.
    W przypadku kilkuosobowych/rodzinno-kumplowskich mikrofiremek istnieje
    możliwość obejścia tego ograniczenia, kwestia czy opłacalne.
    Istnieje także możliwość rozwiązania umowy bez wypowiedzenia z winy
    pracownicy, ale trzeba mieć albo sfabrykować jakieś solidne podstawy, które
    się w SP ostoją.

    --
    Jotte