  • 1. Data: 2008-05-07 19:18:58
    Temat: Drugi wspolwlasciciel auta
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    Witam

    Jak trzeba przeprowadzic operacje dodania wspolwlasciciela do dowodu
    rejestracyjnego?

    Operacja na zasadzie rodzice chca dopisac syna.

    Jaka to musi byc umowa kupna sprzedazy (bo chyba procentowa (np nowy
    wspolwlasciciel kupuje 20% auta)?

    Pozniej co z tym zrobic? Do US podatek i zmiana danych na dowodzie
    rejestracyjnym?

    Auto bedzie trzeba przerejestrowac?

    Z drugiej beczki, auto jest w tej chwili zarejestrowane w powiecie w
    ktorym nie mieszka ani obecny, ani przyszly wspolwlasciciel. Nie
    bedzie z tym problemow? Czy bedzie trzeba auto przerejestrowac?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2008-05-07 19:35:36
    Temat: Re: Drugi wspolwlasciciel auta
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "Rafal M" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    >
    > Operacja na zasadzie rodzice chca dopisac syna.
    >
    > Jaka to musi byc umowa kupna sprzedazy (bo chyba procentowa (np nowy

    Dziś najprościej umową darowizny bo na dzieci będzie bez podatku. Jaka to
    będzie część praktycznie nie ma znaczenia.

    > Pozniej co z tym zrobic? Do US podatek i zmiana danych na dowodzie
    > rejestracyjnym?

    Z US zaświadczenie o uregulowaniu podatku (pomimo że jest zerowy), potem
    wydział komunikacji i ubezpieczyciel.

    > Auto bedzie trzeba przerejestrowac?

    Jak się nie zmienia powiat to tylko wymiana dowodu.

    > Z drugiej beczki, auto jest w tej chwili zarejestrowane w powiecie w
    > ktorym nie mieszka ani obecny, ani przyszly wspolwlasciciel. Nie
    > bedzie z tym problemow? Czy bedzie trzeba auto przerejestrowac?

    To będzie pełna wymiana tablic, próbne itd.

  • 3. Data: 2008-05-07 19:51:47
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 7 Maj, 21:35, "William" <n...@m...mnie.pl> wrote:

    > To będzie pełna wymiana tablic, próbne itd.

    A takie przerejestrowanie jak sie robi?

    Musze isc do urzedu w starym powiacie i auto wyrejestrowac, czy
    wystarczy pojsc zarejestrowac samochod na nowo w nowym powiacie, a ten
    juz sam wszytsko ze starym zalatwi?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 4. Data: 2008-05-08 08:56:02
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    William pisze:
    > Użytkownik "Rafal M" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Dziś najprościej umową darowizny bo na dzieci będzie bez podatku. Jaka
    > to będzie część praktycznie nie ma znaczenia.

    Ale chyba jest kwota maxymalna na rok, jaka darowizna moze byc bez
    podatku (cos kolo 9k pln) - czy sie myle? (ofc wtedy darowizna 10%
    samochodu i jest OK)

    Pamietaj jednak ze przy poźniejszej sprzedazy powinna byc umowa z danymi
    wszystkich wspolwlascicieli jako sprzedajacymi

    > Z US zaświadczenie o uregulowaniu podatku (pomimo że jest zerowy), potem
    > wydział komunikacji i ubezpieczyciel.

    True

    > Jak się nie zmienia powiat to tylko wymiana dowodu.

    True

    Ale nie mieszka czy nie jest zameldowany - przypomne ze dla urzedow
    liczy sie zameldowanie na pobyt staly - aha, i jesli jeden
    wspolwlasciciel (nowy) bedzie zameldowany w innym powiecie to i tak
    mozna zostawic stare tablice, bo jeden ze starych wspolwlascicieli jest
    nadal w danym powiecie zameldowany.

    > To będzie pełna wymiana tablic, próbne itd.

    A to najlatwiej do WK zadzwon - i cala procedure ci powiedza dokladnie.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 5. Data: 2008-05-08 13:09:40
    Od: "ra9om1ak" <r...@g...pl>

    Rafal M wrote:
    > Witam
    >
    > Jak trzeba przeprowadzic operacje dodania wspolwlasciciela do dowodu
    > rejestracyjnego?

    Zlozyc wniosek o odpowiedni wpis do dowodu rejestracyjnego, to najtansza
    wersja. Niektore urzedy pobieraja za to 10 zl za wydanie decyzji, a niektore
    nie. Ot, polski folklor.

    > Operacja na zasadzie rodzice chca dopisac syna.
    >
    > Jaka to musi byc umowa kupna sprzedazy (bo chyba procentowa (np nowy
    > wspolwlasciciel kupuje 20% auta)?

    Umowa sprzedazy _czesci_ pojazdu, lub darowizny _czesci_, Jak
    darujesz/sprzedasz caly, to nie bedzie zadnej wspolwlasnosci.

    > Pozniej co z tym zrobic? Do US podatek i zmiana danych na dowodzie
    > rejestracyjnym?

    Otoz to, ale do WK nie potrzebny Ci zaden papiur z US.

> [...]
    > ktorym nie mieszka ani obecny, ani przyszly wspolwlasciciel. Nie
    > bedzie z tym problemow? Czy bedzie trzeba auto przerejestrowac?

    Roznie, zalezy na jakiego urzednika trafisz :D

    Oj, smieszne te nasze prawo, smieszne... :DDD

    --
    ra9om1ak
    radomiak[MALPA]gazeta.pl

  • 6. Data: 2008-05-08 13:10:28
    Od: "ra9om1ak" <r...@g...pl>

    Maverick wrote:

    > A to najlatwiej do WK zadzwon - i cala procedure ci powiedza
    > dokladnie.

    Tylko najlepiej do "swojego", bo jak zadzwonisz do dwoch, to bedzie miec
    trzy, a moze i cztery opinie :DDD

    --
    ra9om1ak
    radomiak[MALPA]gazeta.pl

  • 7. Data: 2008-05-08 14:07:22
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 8 Maj, 10:56, Maverick <k...@N...pl> wrote:

> [...]
    > wspolwlasciciel (nowy) bedzie zameldowany w innym powiecie to i tak
    > mozna zostawic stare tablice, bo jeden ze starych wspolwlascicieli jest

    Ani aktualny wlasciciel, ani nowy wspolwlasciciel nie mieszkaja juz w
    powiecie gdzie auto jest zarejestrowane.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 8. Data: 2008-05-08 14:41:40
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Rafal M pisze:

    > Ani aktualny wlasciciel, ani nowy wspolwlasciciel nie mieszkaja juz w
    > powiecie gdzie auto jest zarejestrowane.
    >

    > Pozdrawiam
    > Rafal

    To juz dawno powinni przerejestrowac na nowy adres

  • 9. Data: 2008-05-09 11:15:10
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik Rafal M napisał:

> [...]
    > ktorym nie mieszka ani obecny, ani przyszly wspolwlasciciel. Nie
    > bedzie z tym problemow? Czy bedzie trzeba auto przerejestrowac?

    Mnie pracowniczka firmy ubezpieczeniowej sugerowała darowiznę na rzecz
    innej osoby w wysokości 1/100 pojazdu. Z takim dokumentem idzie sie do
    Urzędu Skarbowego opłacić podatek, potem do Wydziału Komunikacji, a
    potem do ubezpieczyciela.
    W Wydziale Komunikacji potwierdzili tę wersję, ale nie sprawdzałem jej w
    praktyce.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik