  • 1. Data: 2008-05-07 17:53:04
    Temat: DMC Maksymalna masa całkowita przyczepy i brak wpisu w DR
    Od: T...@g...com

    Witam.
    Wymyśliłem sobie, że będę jeździł ze swoją łódką na mazury i pojawiło
    się kilka problemów.
    Samochód o masie własnej 935 kg, DMC 1289, kategoria B+E.
    1) Załóżmy, że w DR w polu O2 (maksymalna masa całkowita przyczepy bez
    hamulca) wynosi 400 kg.
    - Czy istnieje jakieś ograniczenie na DMC przyczepy? jakie?
    - Czy mogę doczepić przyczepę o MW 400 kg i np 889 kg ładunku?
    - Czy mogę doczepić przyczepę o DMC 750 kg, ale MW + masa ładunku 400
    kg?
    - Czym różni się DMC od MMCP?
    2) Aktualnie w DR nie posiadam wpisanych wartości O1 i O2, byłem
    wczoraj na przeglądzie haka. Diagnosta stwierdził że wg tabliczki
    znamionowej w polu O1 powinno być 900 kg, a O2 400 kg. Wydał mi
    zaświadczenie o badaniu. W urzędzie natomiast stwierdzono, że wartości
    O1 i O2 nie muszą być umieszczone. Wbili w dowód hak i tyle.
    - Na jakiej podstawie teraz Policja stwierdzi czy jadę legalnym
    zespołem pojazdów? Będzie szukać tabliczki pod maską?
    - Jak bym zapomniał ile wynoszą wartości O1 i O2, to skąd miałbym
    wiedzieć jaką przyczepkę mogę ciągnąć?

    Pozdrawiam TK

  • 2. Data: 2008-05-07 18:11:28
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    T...@g...com w
    .googlegroups.com>:

> [...]
    > Samochód o masie własnej 935 kg, DMC 1289, kategoria B+E.
    > 1) Załóżmy, że w DR w polu O2 (maksymalna masa całkowita przyczepy bez

    A ile w O.1?

    > - Czy istnieje jakieś ograniczenie na DMC przyczepy? jakie?

    Tak, pewnie istnieje... w googlu z ostatniego tygodnia sobie znajdziesz

    > - Czy mogę doczepić przyczepę o MW 400 kg i np 889 kg ładunku?

    j.w.

    > - Czy mogę doczepić przyczepę o DMC 750 kg, ale MW + masa ładunku 400
    > kg?

    j.w.

> [...]

    > wczoraj na przeglądzie haka. Diagnosta stwierdził że wg tabliczki
    > znamionowej w polu O1 powinno być 900 kg, a O2 400 kg.

    Tabliczki na haku... Na tyle producent haka dostał homologację...

    > Wydał mi zaświadczenie o badaniu. W urzędzie natomiast stwierdzono, że wartości
    > O1 i O2 nie muszą być umieszczone.

    Taaa, a homologacja pojazdu co na to? Bo są pojazdy /cienkie w krzyżu/ i nie
    mogą ani grama pociągnąć

    > Wbili w dowód hak i tyle.

    IMHO masz pojazd z hakiem bez możliwości ciągnięcia przyczepy. Ot będzie
    służył do zaczepiania linki holowniczej i wyciągania tym matizem tirów z
    rowu ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2008-05-07 18:20:38
    Od: T...@g...com

    > A ile w O.1?
    900 KG

    > Tak, pewnie istnieje... w googlu z ostatniego tygodnia sobie znajdziesz
    Google juz przeszukałem. I nie ma nic jednoznacznego. Jedni piszą, że
    DMC
    przyczepy = 1/2 MW pojazdu, inni że takie jak w DR (tutaj byłaby
    różnica
    400/450 kg) :-(

    > j.w.

    > j.w.

    > MMCP?
    Maksymalna masa ciągniętej przyczepy

    > Tabliczki na haku... Na tyle producent haka dosta? homologacj?...
    Ta tabliczce (na haku) jest 3500 (z ham) i 2500 (bez ham).
    Diagnosta kierował się tabliczką pod maską samochodu.

    > IMHO masz pojazd z hakiem bez mo?liwo?ci ci?gni?cia przyczepy. Ot b?dzie
    > s?u?y? do zaczepiania linki holowniczej i wyci?gania tym matizem tir?w z
    > rowu ;-)

    Pojazd to Felicja ;-). Na tabliczce pod maską są pola 1450 i 2350
    (gdzie to drugie
    to maksymalna masa całkowita zespołu pojazdów), co świadczy o
    przystosowaniu
    do ciągnięcia przyczepy.

    Sęk w tym, że łodka ma 250 - 300 kg, a przyczepka pod nią waży > 100
    (na oko).
    Więc różnica 400 a 450 zasadnicza, a przyczepkę muszę jeszcze
    zarejestrować
    jako SAM i nie wiem ile wpisać :).

  • 4. Data: 2008-05-07 18:54:12
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    T...@g...com w
    g.googlegroups.com>:

> [...]

    > DMC
    > przyczepy = 1/2 MW pojazdu, inni że takie jak w DR (tutaj byłaby

    Przy tej masie (DMC) to mowa o przyczepie lekkiej, czyli 1/2 MW pojazdu albo
    ma hamulec najazdowy i wtedy masz warunki DMC pojazdu nie mniej niż 1.33 DMC
    przyczepy

    Ale skoro masz cos w dowodzie rejestracyjnym jednak... To ta mniejsza,
    odpowiednia(z hamulcem/bez) wartość.

    > Maksymalna masa ciągniętej przyczepy
    > Ta tabliczce (na haku) jest 3500 (z ham) i 2500 (bez ham).
    > Diagnosta kierował się tabliczką pod maską samochodu.

    Aha...

    > Pojazd to Felicja ;-). Na tabliczce pod maską są pola 1450 i 2350
    > (gdzie to drugie
    > to maksymalna masa całkowita zespołu pojazdów), co świadczy o
    > przystosowaniu do ciągnięcia przyczepy.

    Jeżeli już to DMC -- nie wymyślaj kolejnych mas ;P

    <q>
    Samochód o masie własnej 935 kg, DMC 1289,
    </q>

    Z tego by wynikało, że gdybyś samochód miał "napakowany" w okolicach jego
    DMC, to przyczepa bez hamulca mogłaby mieć DMC nie więcej niż około 160kg a
    z hamulcem 1060

    I dalej widać, że doliczając tylko masę haka i kierowcy (czyli np.
    935+10+80) masz do wykorzystania koło 270 kg -- mało. Powinieneś sie
    rozglądać za przyczepą z hamulcem najazdowym, ale o DMC mniejszej niż
    1289/1.33, czyli jakieś 960 kg

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2008-05-07 19:29:26
    Od: T...@g...com

> [...]
    > przyczepy
    >
    > Ale skoro masz cos w dowodzie rejestracyjnym jednak... To ta mniejsza,
    Nie w dowodzie nie mam nic. Wg wyliczenia powinno być 450 kg. Ja mam
    jeszcze
    dodatkową wartość na tabliczce znamionowej (nie wszystkie samochody ją
    mają)
    określającą DMC przyczepy bez hamulca (400 kg). Poza tym w danych
    technicznych samochodu widnieje 400 kg.

    Maksymalna masa ciągniętej przyczepy - jest jakaś różnica w stosunku
    do DMC w końcu??

    > Jeżeli już to DMC -- nie wymyślaj kolejnych mas ;P
    No fakt :P.

> [...]
    > DMC, to przyczepa bez hamulca mogłaby mieć DMC nie więcej niż około 160kg a
    tutaj chyba miało być 660 :-).

    > z hamulcem 1060
    >
    > I dalej widać, że doliczając tylko masę haka i kierowcy (czyli np.
    > 935+10+80) masz do wykorzystania koło 270 kg -- mało.

    To jest osobna kwestia. W DR mam DMC wpisane 1289, a na tabliczce jest
    1450
    (pojemność samochód ma 1289, więc ktoś się pomylił przy pierwszej
    rejestracji).

    > Powinieneś sie
    > rozglądać za przyczepą z hamulcem najazdowym, ale o DMC mniejszej niż
    > 1289/1.33, czyli jakieś 960 kg
    Czyli w sumie tak jak w DR. Przyczepka z hamulcem 900 kg, bez hamulca
    400.

    Pozdrawiam TK

  • 6. Data: 2008-05-07 19:42:42
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    T...@g...com pisze:
    > Witam.
    > Wymyśliłem sobie, że będę jeździł ze swoją łódką na mazury i pojawiło
    > się kilka problemów.

    Wątek był wałkowany sto razy na prz. Podsumowanie masz tutaj

    http://www.siz.org.pl/przyczepa/wozek.htm