    Subject: Re: Drogówka
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Tue, 4 Aug 2015 23:14:21 +0200

    W dniu 04-08-15 o 18:15, qwerty pisze:
    > Witam.
    > Mam pytanie odnośnie ruchu drogowego. Czy policjant może kazać
    > przejechać przez ciągłą linię, zatrzymać się na zatoce komunikacji
    > miejskiej itp? Normalnie jest to zabronione i nie wiem, czy należy
    > posłusznie wykonywać polecenia, czy można ich odmówić.

    Polecenie policjanta masz wykonać. Jeśli uważasz, że wydając je naruszył
    przepisy, to później możesz napisać skargę. Jedynym, co dałoby Ci prawo
    do niewykonania polecenia, to stan wyższej konieczności. Gdyby polecenie
    policjanta prowadziło w sposób oczywisty do zagrożenia życia, zdrowia,
    mienia, to wówczas masz szansę ewentualnie się wybronić.

    Natomiast to nie oznacza, że policjant ma prawo te polecenia wydawać w
    dowolny sposób. Policjanci są szkoleni, są wytyczne itd.