    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Domniemanie niewinnosci
    Date: Thu, 03 Nov 2005 14:19:57 +0100

    NoMAD napisał(a):
    news:dkcu69$ncn$1@news.task.gda.pl...

    > Nie. Domniemujemy tylko ze kierowca jest niewinny a nie ze pieszy rzucil sie pod
    > samochod.

    No ale wlasnie jak to jest, bo jak tu domniemywac niewinnosc kierowcy,
    skoro ponad wszelka watpliwosc uderzyl w pieszego na przejsciu dla
    pieszych? A mial obowiazek (nie obwarowany zadnymi warunkami ktore go
    moga z niego zwolnic) przepuscic pieszego na pasach.

    Wiec moze w tym przypadku bedzie tak, ze skoro pieszy zostal potracony
    na pasach, to kierowca jest winny nieustapienia mu pierwszenstwa i tym
    samym spowodowania wypadku?
    Natomiast dopiero obrona moze po prostu udowodnic (czy po prostu
    przekonac sad) ze np. pieszy wskoczyl pod samochod.

    > W przeciwnym razie rownie dobrze moglbys domniemywac ze pieszy
    > przenosil sie wlasnie w czasie i przypadkiem zmaterializowal sie przed
    nadjezdzajacym
    > samochodem...

    No wlasnie o to mi chodzi - ze nie mozna domniemywac absurdow ktorych
    niebycia jednak nie da sie udowodnic.

    > Domniemanie obejmuje tylko niewinnosc. Nie obejmuje tego co zrobil czy czego nie
    zrobil.

    Wiec jezeli mamy dowody, ze trafil czlowieka na pasach (ale szczegolowe
    okolicznosci nie sa jasne) to jednak jest winny?
    Domniemanie niewinnosci w takim przypadku nie obejmuje dalszych hipotez,
    typu ze pieszy wbiegl przed samochod, spadl z drzewa itp itd...?