  • Data: 2006-02-27 18:36:05
    Temat: Re: Domniemanie niewinności...
    Od: Pawel Marcisz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Johnson napisał(a):

    [...]
    > 212 kk, czasem 216 kk.

    Uważam, że art. 212 powinien być interpretowany w świetle praw i wolności
    obywatelskich, w szczególności wolności wyrażania opinii. Twoja
    interpretacja zablokowałaby możliwość krytyki orzeczeń uniewinniających.

    O ile pamięć mnie nie myli, to w sprawie z oskarżenia Wachowskiego przeciw
    Kaczyńskiemu sąd apelacyjny zauważył, że obrona musi mieć możliwość
    dostarczenie dowodów na poparcie swoich tez - czyli pośrednio przyznał, że
    taki dowód może być przeprowadzony niezależnie od oddzielnej procedury
    sądowej zmierzającej do uznania winy.

    Poza tym dobro osoby chronionej musi być zważone przeciwko innym dobrom,
    takich jak interes społeczny.

    Paweł Marcisz