  • Data: 2006-02-27 18:59:29
    Temat: Re: Domniemanie niewinności...
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pawel Marcisz napisał(a):

    > Uważam, że art. 212 powinien być interpretowany w świetle praw i wolności
    > obywatelskich, w szczególności wolności wyrażania opinii. Twoja
    > interpretacja zablokowałaby możliwość krytyki orzeczeń uniewinniających.

    Tutaj bym był ostrożny. Wolność wyrażania opinii zakreśla właśnie kk, co
    jest dopuszczalne w świetle art. 31 ust. 2 i 3 konstytucji.
    Do weryfikowania wyroków jest odpowiedni tryb, a nie widzimisię kogoś
    kto nie bierze udziału w sprawie i nie zna dowodów, akt itd.
    Decydować będzie w sumie twój zamiar i okoliczności, ale raczej będzie
    art. 212 kk - o ile są spełnione pozostałe przesłanki.
    Do dyskusji najwyżej pozostaje społeczna szkodliwość takiego czynu.

    > O ile pamięć mnie nie myli, to w sprawie z oskarżenia Wachowskiego przeciw
    > Kaczyńskiemu sąd apelacyjny zauważył, że obrona musi mieć możliwość
    > dostarczenie dowodów na poparcie swoich tez - czyli pośrednio przyznał, że
    > taki dowód może być przeprowadzony niezależnie od oddzielnej procedury
    > sądowej zmierzającej do uznania winy.

    Ja się nie zgadzam z SA no i z Kaczyńskim ( o czym pisałem w innym
    poście). Nie można mówić o kimś że jest przestępcą jak nie został skazany.

    > Poza tym dobro osoby chronionej musi być zważone przeciwko innym dobrom,
    > takich jak interes społeczny.

    Interes społeczny uwzględnia treść art. 213 kk. I nie ma tam wyłączenia
    rozgłaszania zarzutów nieprawdziwych nawet jeśli przemawia za tym
    interes społeczny.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"