  • 1. Data: 2004-11-25 13:06:12
    Temat: Re: Domeny PL
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    MichalP napisał(a):

    [...]

    > Co w następujących przypadkach:

    [...]

    Co zadecyduje sad.

    j.

  • 2. Data: 2004-11-25 13:18:08
    Temat: Domeny PL
    Od: MichalP <m...@i...elzab-ito.com-ito.pl.hahaha>

    Czy nadal tak jest (jedyne co znajduję to jakieś stare informacje), że
    rejestrując domenę może mi ona zostać zabrana? Chdzi mi o domeny .pl. Co
    z regułą kto pierwszy ten lepszy? W obecnych czasach można chyba
    zakładać, że jeśli jeszcze ktoś jej nie zajął to nikt jej nie
    potrzebuje... ;-)

    Co w następujących przypadkach:

    1) Rejestruję domenę małysoft.pl i żant.pl. Czy naruszam czymś prawa
    Microsoftu i sieci hipermarketów Geant?

    2) Rejestruję domenę a.pl. Po jakimś czasie okazuje się, że istnieje
    (już wcześniej lub się stworzyła później) firma o nazwie A, kto ma prawo
    do domeny?

    3) Rejestruję domenę samochód.pl. Po jakimś czasie okazuje się, że pewna
    firma o nazwie AUTO i twierdzi, że moja domena kojarzy się z ich nazwą....

    --
    Pozdrawiam,
    Michał Prusko

  • 3. Data: 2004-11-25 13:30:42
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "MichalP" <m...@i...elzab-ito.com-ito.pl.hahaha>
    napisał w wiadomości news:co4l8o$i2m$1@news.onet.pl...

    > Czy nadal tak jest (jedyne co znajduję to jakieś stare informacje), że
    > rejestrując domenę może mi ona zostać zabrana?

    a skad ty masz takie informacje???
    wg moich danych nie majacych jeszcze roku, obowiazuje zasada kto pierwszy
    ten lepszy

    > 1) Rejestruję domenę małysoft.pl i żant.pl. Czy naruszam czymś prawa
    > Microsoftu i sieci hipermarketów Geant?

    nawet jakbys zarejestrowal microsoft.pl i geant.pl nie naruszasz prawa
    naruszysz je dopiero wtedy kiedy zaczniesz sie pod nich podszywac lub
    prowadzic podobna dzialanosc pod tymi adresami

    > 2) Rejestruję domenę a.pl. Po jakimś czasie okazuje się, że istnieje (już
    > wcześniej lub się stworzyła później) firma o nazwie A, kto ma prawo do
    > domeny?

    ty masz prawo

    > 3) Rejestruję domenę samochód.pl. Po jakimś czasie okazuje się, że pewna
    > firma o nazwie AUTO i twierdzi, że moja domena kojarzy się z ich nazwą....

    twierdzic moze
    wazna jest dzialalnosc prowadzona pod takim adresem
    jesli cos jest nie tak zajmuje sie tym sad polubowny przy nasku, ktory
    rozpatruje takie rzeczy

  • 4. Data: 2004-11-25 14:09:02
    Od: MichalP <m...@i...elzab-ito.com-ito.pl.hahaha>

    januszek wrote:

    > Co zadecyduje sad.

    Bardzo ładnie. Tylko, że dobrze by było, aby obywatel wiedział jakie i
    do czego ma prawo. Jeśli moim prawem jest możliwość zarejestrowania
    domeny, ale to czy mogłem ją zarejestrować rozstrzygnie sąd w
    nieokreślonej przyszłości, to jak mam korzystać z prawa. Jeśli coś robię
    powinno być jasne prawo mogę/nie mogę lub też sposób weryfikacji w danym
    momencie czasu czy coś mi się należy czy też nie mam do tego prawa.

    Czy kupując bułki zastanawiasz się nad tym, czy ktoś za 2 lata nie
    wytoczy ci procesu, że w tym konkretnym sklepie o tej godzinie nie
    miałeś prawa tego robić?...

    Michał Prusko

  • 5. Data: 2004-11-25 14:29:48
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    napisał w wiadomości news:co4o8j$1dc$1@news.onet.pl...

    > powinno być jasne prawo mogę/nie mogę lub też sposób weryfikacji w danym
    > momencie czasu czy coś mi się należy czy też nie mam do tego prawa.

    i jest jasne prawo, juz ci odpisalem

  • 6. Data: 2004-11-25 15:11:13
    Od: MichalP <m...@i...elzab-ito.com-ito.pl.hahaha>

    szerszen wrote:

    > nawet jakbys zarejestrowal microsoft.pl i geant.pl nie naruszasz prawa
    > naruszysz je dopiero wtedy kiedy zaczniesz sie pod nich podszywac lub
    > prowadzic podobna dzialanosc pod tymi adresami

    To jeszcze jedno pytanko (cała kwestia) doprecyzowujące.

    Co mam myśleć o domenach takich jak nato.pl, prad.pl, bialy.pl, które to
    pochodzą od bardzo ogólnych słów/kwestii. Zatem ty twierdzisz, że każdy
    może sobie takie coś zarejestrować, chyba, że istnieją firmy mające
    takie nazwy (i obszary działalności się pokrywają)...

    Notabene do niedawna istniały takie domeny jak microsoft.pl,
    allegro.com.pl, czy mbank.pl. Wszystkie one odnosiły się do innych
    podmiotów niż te, o których myślimy w pierwszej kolejności. Wiesz może
    na jakiej drodze "prawidłowe" firmy odzyskały te domeny?

    Przecież zawsze prowadząc serwis np. z oknami PCV mogę zarejestrować
    sobie domenę dajmy na to rzad.pl i liczyć na dużą liczbę klientów. A
    przecież nie wchodzę w paradę Rządowi, więc nie nastąpi konflikt
    interesów...

    --
    Pozdrawiam,
    Michał Prusko

  • 7. Data: 2004-11-25 19:21:35
    Od: "js" <j...@i...pl>

    > ty masz prawo

    Jassssne.
    Jesli Twoje wiadomosci dot. przepisow prawnych sa rownie imponujace, co te
    dot. hodowli psow rasowych, to gratuluje.
    Ciekawe na jakich innych grupach zaczniesz sie udzielac.
    W pelni zgadzam sie z januszkiem, ze takich przypadkow nie mozna oceniac
    ogolnie i kazdorazowo rozstrzyga to sad.
    A do MichalaP -> jesli ktos bedzie wykorzystywal domene a.pl do dzialalnosci
    zupelnie odmiennej od tej, ktora prowadzi przedsiebiorstwo "A", to odebranie
    jej bedzie ciezkie. Jednak jesli da sie udowodnic zwiazek, to moze to byc
    uznane za ?czyn niedozwolonej konkurencji? Poczytaj odp. ustawe.
    No i daj sobie spokoj z takimi haslami jak :

    >Jeśli moim prawem jest możliwość zarejestrowania domeny

    bo sam fakt oplacenia domeny nie oznacza, ze miales do tego prawo, bo
    podmiot uprawniony do rejestracji nie ma zadnych mozliwosci do oceny praw i
    obowiazkow obywatela, wlasnie o tym rozstrzyga sad.

    --
    http://42.pl/url/9nc
    Nie zastanawiac sie!

  • 8. Data: 2004-11-26 06:57:27
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    napisał w wiadomości news:co4rt1$5ah$1@news.onet.pl...

> [...]
    > może sobie takie coś zarejestrować, chyba, że istnieją firmy mające takie
    > nazwy (i obszary działalności się pokrywają)...

    mozesz sobie zarejestrowac taka domene bez wzgledu czy dana firma
    organizacja istnieje, nie mozesz tylko pod ta nazwa/domena robic czegos
    zwiazanego z tym co roba tamci, nie moze to sie kojazyc

> [...]
    > podmiotów niż te, o których myślimy w pierwszej kolejności. Wiesz może na
    > jakiej drodze "prawidłowe" firmy odzyskały te domeny?

    np wykupily za grube pieniadza
    polecam odwiedzenie stron polsat.pl i polsat.com.pl
    slyszalem ze wlasciciel tej pierwszej zazyczyl sobie za jej wykup od tv
    polsat taka kase ze zrezygnowali :)

    > Przecież zawsze prowadząc serwis np. z oknami PCV mogę zarejestrować sobie
    > domenę dajmy na to rzad.pl i liczyć na dużą liczbę klientów. A przecież
    > nie wchodzę w paradę Rządowi, więc nie nastąpi konflikt interesów...

    nie i masz do tego prawo :)

  • 9. Data: 2004-11-26 07:03:28
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "js" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Jassssne.
    > Jesli Twoje wiadomosci dot. przepisow prawnych sa rownie imponujace, co te
    > dot. hodowli psow rasowych, to gratuluje.

    polecam gosciu sprawdzic to empirycznie a nie pyszczyc :)
    tak sie sklada ze pod koniec zeszlego roku bralem udzial w takiej sprawie i
    prowadzilem rozmowy i z naskiem i z wydzialem do spraw przestepczosci
    internetowej, wszedzie slyszalem jedno i to samo, to co napisalem i gdyby
    nie to ze ktos kto zarejestrowal sporne domeny zaczol w pewien sposob sie
    podszywac, nie odzyskali bysmy ich

    > W pelni zgadzam sie z januszkiem, ze takich przypadkow nie mozna oceniac
    > ogolnie i kazdorazowo rozstrzyga to sad.

    bo nie masz o tym pojecia

    po pierwsze nie sad tylko sad polubowny przy nasku, to troche inna
    instytucja, a za rozstrzyganie sie bierze dopiero w momencie kiedy jest cos
    niechalo, a nie dlatego ze ktos mial skleroze
    polecam wykonac choc jeden telefon zanim zaczniesz glosowac

    > A do MichalaP -> jesli ktos bedzie wykorzystywal domene a.pl do
    > dzialalnosci zupelnie odmiennej od tej, ktora prowadzi przedsiebiorstwo
    > "A", to odebranie jej bedzie ciezkie.

    raczej malo prawdopodobne, bardzo malo

    > Jednak jesli da sie udowodnic zwiazek, to moze to byc uznane za ?czyn
    > niedozwolonej konkurencji? Poczytaj odp. ustawe.
    > No i daj sobie spokoj z takimi haslami jak :

    a co ja innego pisalem do tej pory mondralo? ;)

    > bo sam fakt oplacenia domeny nie oznacza, ze miales do tego prawo, bo
    > podmiot uprawniony do rejestracji nie ma zadnych mozliwosci do oceny praw
    > i obowiazkow obywatela, wlasnie o tym rozstrzyga sad.

    dlatego obowiazuje prawo kto pierwszy ten lepszy, inaczej ludzie nie
    zarabiali by na domenach, ale pewnie nawet nie wiesz ze istnieje calkiem
    pokazny rynek chandlu domenami i ludzie czesto zarabiaja na tym spore sumki
    polecam sie doszkolic w tej kwestii

  • 10. Data: 2004-11-26 09:10:17
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 25 lis o godzinie 16:11, na pl.soc.prawo, MichalP napisał(a):

> [...]
    > sobie domenę dajmy na to rzad.pl i liczyć na dużą liczbę klientów. A
    > przecież nie wchodzę w paradę Rządowi, więc nie nastąpi konflikt

    BTW - strony rządowe posiadają domeny gov.pl - krajowe i gov.* -
    zagraniczne ;)

    --
    Herbi
    26-11-2004 10:10:07