  • 1. Data: 2004-11-25 12:37:20
    Temat: Polkomtel i faktura korygujaca
    Od: "Black Peter" <b...@p...wytnij.pl>

    Witam.
    Polkomtel nieslusznie pobral mi za duza kwote za uslugi telekomunikacyjne.
    Place poleceniem zaplaty (wlasciwie to sami sobie pobieraja z konta).
    Zlozylem reklamacje, Polkomtel w terminie odpowiedzial ze uznaje reklamacje
    i ze zostanie wystawiona faktura korygujaca. Niestety nie podal terminu w
    jakim zostanie wystawiona, a z tego co wiem trwa to nawet kilka miesiecy!
    Obecnie czekam juz ponad miesiac i nadal nikt nie wie kiedy dostane fakture
    (a co za tym idzie zwrot nieslusznie pobranych pieniedzy), w BOK powiedzieli
    ze moze w grudniu. Czy jest przepis okreslajacy termin wystawienia takiej
    faktury korygujacej? Ile wynosi termin? Czy moge ubiegac sie o odsetki? Czy
    moge do czasu wystawienia faktury kor. zawiesic biezace platnosci dla
    Polkomtel?

    W PIH powiedziano mi jedynie ze termin na odpowiedz na reklamacje obecnie
    wynosi 30 dni i ze po uznaniu musza taka fakture wystawic, ale nie wiedza
    nic wiecej :(

    --
    pozdrawiam
    Black Peter

  • 2. Data: 2004-11-25 14:32:48
    Temat: Re: Polkomtel i faktura korygujaca
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    Użytkownik "Black Peter" <b...@p...wytnij.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wynosi 30 dni i ze po uznaniu musza taka fakture wystawic, ale nie wiedza

    zastosuj potrącenie umowne (z art. 498 KC)
    oblicz ile mają ci zwrócić plus odsetki ustawowe (które policzysz sobie
    kalkulatorem, który znajdziesz w googlu)
    odsetki należą ci się od dnia niesłusznego pobrania do dnia potrącenia.
    potrącenia dokonaj od najbliższej faktury

    idź do banku i zablokuj polecenie zapłaty

    w dniu terminu płatności złóż Polkomtelowi NA PIŚMIE (nie faksem czy czymś
    innym), tylko wydrukuj w dwóch
    egzemplarzach i zanieś do pierwszego lepszego punktu z logo PLUS GSM - niech
    ci podbiją na kopii, że wpłynęło (musi być pieczątka PLUSGSM, data i podpis
    przyjmującego)

    przelej Polkomtelowi kwotę kolejnej faktury (ręcznie, poczta itp.)

    doręcz oświadczenie o potrąceniu kwoty xxx PLN na mocy art. 498 w związku z
    należnością, wynikającą z uzanej reklamacji, z dnia XXXX, dotyczącej
    zlecenia polecenia zapłaty itp - jeśli chcesz by ci napisać takie
    oświadczenie, to daj znać na prv lub na grupę.

    jeśli chcesz, to możesz:
    poczekaj aż ściągnie ci kolejną fakturę
    idź do oddziału swojego banku
    powiedz, że chcesz "odwołać" polecenie zapłaty (to oznacza, że chcesz cofnąć
    pieniądze, które pobrał Polkomtel)
    następnie napisz Polkomtelowi, dlaczego cofnąłeś i rzuć im oświadczenie o
    potrąceniu.

    Pamiętaj - z niesolidnym partnerem trzeba rozmawiać na piśmie, należy się
    zaopatrywać w potwierdzenia doręczenia mu wszystkich pism - dlatego polecam
    doręczanie osobiste w dowolnym punkcie z PlusGSM i branie potwierdzenia na
    kopii.

    p.
    W,

  • 3. Data: 2004-11-25 16:28:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wirtualna" <w...@s...wp.pl> napisał w wiadomości

    Rada dobra, ale zgodnie z umową podstawą rozliczeń są faktury. A korygującej
    nie wystawili.

  • 4. Data: 2004-11-26 07:23:24
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    > Rada dobra, ale zgodnie z umową podstawą rozliczeń są faktury. A
    korygującej
    > nie wystawili.
    Nie można przez czynność prawną skutecznie wyłączyć prawa ustawowego
    (498kc) do potrącenia.
    p.
    W,

  • 5. Data: 2004-11-26 13:26:14
    Od: "Black Peter" <b...@p...wytnij.pl>

    Wirtualna wrote:
> [...]
    > się zaopatrywać w potwierdzenia doręczenia mu wszystkich pism -
    > dlatego polecam doręczanie osobiste w dowolnym punkcie z PlusGSM i

    Witam
    Dzieki za informacje. Oczywiscie wszystko mam na pismie i ja tez do nich na
    pismie wystepuje (skaladam w BOK z potwierdzeniem). Treaz czekam na termin
    platnosci nasteppnej faktury i wtedy potrace sobie naleznesc.

    Jeszcze raz dzieki
    Black Peter

  • 6. Data: 2004-11-26 18:17:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nie można przez czynność prawną skutecznie wyłączyć prawa ustawowego
    > (498kc) do potrącenia.

    Ale ja nie chcę jej wyłączać, tylko że do potrącenia moim zdaniem konieczny
    jest tytuł. A ten tytuł, to faktura korygująca.

  • 7. Data: 2004-11-26 19:22:02
    Od: "Renata Gazeta" <r...@g...pl>

> [...]
    > pismie wystepuje (skaladam w BOK z potwierdzeniem). Treaz czekam na termin
    > platnosci nasteppnej faktury i wtedy potrace sobie naleznesc.

    Mozna jeszcze zagrac na emocjach BOK. Moze to niezbyt mile, cywilizowane,
    czy grzeczne ale u mnie zadzialalo. Kiedys walczylam o rzekomo niedokonana
    platnosc do polkomtela (chociaz dostali potwierdzenie zaplaty - zrobili
    sobie xero, potwierdzili przyjecie data podpisem..., nawet pokusilam sie o
    reklamacje) nadal nie mogli sie zebrac do wystawienie korekty. Przyslali co
    prawda pismo, ze korekta zostanie wystawiona, ale niestety nie podali zbyt
    precyzyjnie kiedy ("w najblizszym czasie"), na dodatek pismo bylo w tonie
    ktory odebralam jako "kasy nam nie dalas, ale nie mozemy tego udowodnic".
    Poniewaz nie moglam sie doczekac owej korekty, zadzwonilam i zapytalam czy
    jest wystawiona koretka. Na odpowiedz, ze nie jest zapytalam jaka jest
    procedura rezygnaicji z ich uslug. BOK zaczal sie tlumaczyc... stanelo na
    tym, ze czekam do terminu platnosci najblizsze faktury (bylo jakies 7 dni).
    Koretka przyszla po 3

    pozdrawiam
    Renata

  • 8. Data: 2004-11-27 08:05:59
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    > Użytkownik "Wirtualna" <w...@s...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Ale ja nie chcę jej wyłączać, tylko że do potrącenia moim zdaniem
    konieczny
    > jest tytuł. A ten tytuł, to faktura korygująca.

    Tytułem jest fakt błędnego naliczenia (stan faktyczny) a nie uznanie
    roszczenia przez dłużnika.

    p.
    W,