    From: "szerszen" <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Domeny PL
    Date: Fri, 26 Nov 2004 08:03:28 +0100

    Użytkownik "js" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:co5bb7$9ss$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Jassssne.
    > Jesli Twoje wiadomosci dot. przepisow prawnych sa rownie imponujace, co te
    > dot. hodowli psow rasowych, to gratuluje.

    polecam gosciu sprawdzic to empirycznie a nie pyszczyc :)
    tak sie sklada ze pod koniec zeszlego roku bralem udzial w takiej sprawie i
    prowadzilem rozmowy i z naskiem i z wydzialem do spraw przestepczosci
    internetowej, wszedzie slyszalem jedno i to samo, to co napisalem i gdyby
    nie to ze ktos kto zarejestrowal sporne domeny zaczol w pewien sposob sie
    podszywac, nie odzyskali bysmy ich

    > W pelni zgadzam sie z januszkiem, ze takich przypadkow nie mozna oceniac
    > ogolnie i kazdorazowo rozstrzyga to sad.

    bo nie masz o tym pojecia

    po pierwsze nie sad tylko sad polubowny przy nasku, to troche inna
    instytucja, a za rozstrzyganie sie bierze dopiero w momencie kiedy jest cos
    niechalo, a nie dlatego ze ktos mial skleroze
    polecam wykonac choc jeden telefon zanim zaczniesz glosowac

    > A do MichalaP -> jesli ktos bedzie wykorzystywal domene a.pl do
    > dzialalnosci zupelnie odmiennej od tej, ktora prowadzi przedsiebiorstwo
    > "A", to odebranie jej bedzie ciezkie.

    raczej malo prawdopodobne, bardzo malo

    > Jednak jesli da sie udowodnic zwiazek, to moze to byc uznane za ?czyn
    > niedozwolonej konkurencji? Poczytaj odp. ustawe.
    > No i daj sobie spokoj z takimi haslami jak :

    a co ja innego pisalem do tej pory mondralo? ;)

    > bo sam fakt oplacenia domeny nie oznacza, ze miales do tego prawo, bo
    > podmiot uprawniony do rejestracji nie ma zadnych mozliwosci do oceny praw
    > i obowiazkow obywatela, wlasnie o tym rozstrzyga sad.

    dlatego obowiazuje prawo kto pierwszy ten lepszy, inaczej ludzie nie
    zarabiali by na domenach, ale pewnie nawet nie wiesz ze istnieje calkiem
    pokazny rynek chandlu domenami i ludzie czesto zarabiaja na tym spore sumki
    polecam sie doszkolic w tej kwestii