  • 11. Data: 2005-07-29 18:08:29
    Temat: Re: Domena dolby.pl
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    MiKeyCo <m...@...pl> dosć niespodziewanie napisał(a):

    > A zarzutu nieuczciwej konkurencji do sprzedaży legalnych perfum
    > 'Chanel' w sklepie pod adresem 'Chanel.pl' na pewno nie można
    > podnieść. A o to zdaje się chodziło w pytaniu Michała - chciał
    > zapewne sprzedawać w swoim sklepie produkty z legalnym logo Dolby.

    Jakby tak było, to miałby licencję na używanie tego znaku. Mozesz wierzyć w
    szczerosć jego intencji, ja już za stary na to jestem. Niech Michal napisze
    czym naprawde miała zamiar handlować?
    Poza tym, gdyby to miały być wyroby ze znakiem dolby, top wówczas odpadałoby
    Twoje stwierdzenie o tym ,że pod taką domeną można nocnikami handlować

    > Zarzut nieuczciwej konkurencji możnaby podnieść dopiero w przypadku
    > sklepu 'Chanel.pl' dystrybuującego nocniki, ale imho jest to
    > bezpodstawne - w jaki sposób on kunkuruje z posiadacczem praw do
    > perfum Chanel?

    Napisałem juz - jest to pasożytnictwo na cudzej renomie

    Byłoby to co najwyżej bezpodstawnym wykorzystaniem
    > znaku zastrzeżonego, ale jak podkreśliłem 'Chanel' i 'Chanel.pl' to
    > nie to samo.

    Aha, ciekawe rzeczy waśc prawisz.
    To znaczy, ze dodanie literek kraju czyni już wystarczajace odróżnienie? To
    jak mają sie oznaczać legalne filie/oddziały zagraniacznych przedsiebiorców
    i ich witryny. Korzystasz czasem z google.pl i uważasz, ze to nie tosamo, co
    google.com?

    >Sklep musiałby jednak mieć wyraźnie dystansowaną swoją
    > markę w stosunku do marki 'Chanel' i konsekwentnie zawsze używać
    > swojego znaku 'Chanel.pl'.

    Właśnie o to chodzi, ze to nie wystarczy.

    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 12. Data: 2005-07-30 12:38:31
    Od: MiKeyCo <m...@...pl>

    Roman Rumpel napisał(a):
    > Jakby tak było, to miałby licencję na używanie tego znaku.

    Nie. Absolutbie nie miałby licencji. Licencję (albo prawa całkowite i
    wyłączne) posiadałby co najwyżej producent towarów, którymi on handluje.

    > Mozesz
    > wierzyć w szczerosć jego intencji, ja już za stary na to jestem.

    Ale mnie nie interesuje czy Ty mu wierzysz czy nie. Dowiedź jego złą wolę.

    > Poza tym, gdyby to miały być wyroby ze znakiem dolby, top wówczas
    > odpadałoby Twoje stwierdzenie o tym ,że pod taką domeną można nocnikami
    > handlować

    Zacznij czytać ze zrozumieniem. Wyraźnie zaznaczyłem, że rozpatruję
    dwa różne przypadki i za każdym razem to wyraźnie wskazywałem.

    > Napisałem juz - jest to pasożytnictwo na cudzej renomie

    Czyżby? Dowiedź swoich twierdzeń a nie stosujesz puste tezy.

    > Aha, ciekawe rzeczy waśc prawisz.
    > To znaczy, ze dodanie literek kraju czyni już wystarczajace odróżnienie?

    Nie literek kraju a domenę. W tej kwestii nie ma jeszcze
    wystarczającego orzecznictwa czy praw. Gość stwierdzi choćby to, że
    domenę dolby.pl zarejestrował, bo nie było innej ładnej, fajnej, krótkiej.
    1. Ciężar dowodowy spoczywa na powództwie/skarżącemu więc dowiedź swoich
    też, chwilowo pustych.
    2. Gość zarezerwuje domenę i opracuje logo i logotyp diametralnie różne
    od Dolby. Będzie handlował nocnikami.
    3. Na wszystko co piszę wskazuje jak na razie tok rozumowania, brak
    wystarczającego orzecznictwa i dotychczasowa praktyka.

    Nawet Centertel posiadający wyłączne prawa do znaku Orange na terenie RP
    domenę orange.pl _odkupił_ od dotychczasowego właściciela. A nie uzyskał
    ją na drodze sądowej. Jeśli sądownie byłoby to możliwe to i tak byłoby
    to baaardzoooo żmudne.

    Więc nie pitol, przedstaw konkrety na poparcie swoich tez.

    > To jak mają sie oznaczać legalne filie/oddziały zagraniacznych
    > przedsiebiorców i ich witryny. Korzystasz czasem z google.pl i uważasz,
    > ze to nie tosamo, co google.com?

    Gdybym zarejestrował domenę google.pl przed Google Inc. To de facto
    mieliby spore problemy z odzyskaniem domeny. Cybersquatting dlatego
    kwitł. Google i Dolby posiadają prawa do znaków słownych, a słowa takowe
    nie istniały w żadnym innym języku, więc jakiekolwiek roszczenia mają
    silniejsze podparcie. Choć i tak trochę zgeneralizowałem, gdyż google
    powstało ciut wcześniej przed powstaniem firmy i wymyślił je ktoś inny niż.

    > Właśnie o to chodzi, ze to nie wystarczy.

    Tak? A dlaczego? Może konkrety?

    Ja stawiam najważniejsze:
    1. Argument przypadkowości wyboru połączony z odmiennym logo i logotypem
    (znakami graficznymi). Rejestracją domen (polskich i globalnych, a także
    wielu innych) rządzi zasada 'kto pierwszy ten lepszy', 'first come,
    first served'. Na skarżącym/powodzie spoczywa ciężar dowodowy. Więc
    udowodnij.
    2. 'Chanel' ma oparcie w dotychczasowym języku. Może i słabe, ale jednak.

    Osobiście uważam, że sprawa byłaby dla Michała całkowicie legalna i
    wygrana. Jedyną stroną mogącą go skarżyć byłoby Dolby Laboratoires z
    SanFrancisco. A na pewno nie producenci, jakakolwiek strona prywatna,
    rządowa, społeczna czy inna. Nawet gdyby doszło do skarżenia (rozpatruję
    tylko drogę sądownictwa powszechnego a nie polubownego) to handlując
    towarami na licencji Dolby w żaden sposób nie stanowi ani nieuczciwej
    konkurencji ani nielegalnego wykorzystania wzoru. Mógłby nawet
    posługiwać się zastrzeżonym wzorem graficznym Dolby - oczywiście nie
    jako firmę.

    Z nocnikami wymagałoby to trochę zabiegów, ale sądzę, że się dałoby
    nawet przy sprzeciwie Dolby Laboratories... Poflejmujemy?

    --
    pzdr
    MiKeyCo

  • 13. Data: 2005-07-30 14:57:54
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

> [...]

    > Nie. Absolutbie nie miałby licencji. Licencję (albo prawa całkowite i
    > wyłączne) posiadałby co najwyżej producent towarów, którymi on

    Dżizas - gdyby chciał legalnie zakładać sklep i sprzedawać tam towary
    oznaczone znakiem XXX, to dla nazwania sklepu znakiem XXX dostałby licencję
    w tym zakresie ( albo by i nie dostał i nie mógłby oznaczac sie XXX)

    > Ale mnie nie interesuje czy Ty mu wierzysz czy nie. Dowiedź jego złą
    > wolę

    To nie proces, wystarczy mi doświadczenie życiowe i jego milczenie
    .

    > Zacznij czytać ze zrozumieniem.

    Zacznij pisac jaśniej

    >Wyraźnie zaznaczyłem, że rozpatruję
    > dwa różne przypadki i za każdym razem to wyraźnie wskazywałem.

    Zacząłeś od trego,ze pod znakiem dolby można nocniki sprzeawać.
    Nie dokonałeś tam rozróznienia

    > Czyżby? Dowiedź swoich twierdzeń a nie stosujesz puste tezy.

    Mam Ci literaturę cytować? Tak po prostu sie w tej dziedzinie pwoszechnie
    przyjmuje. Chcesz bliższe namiary - poszukaj w bibliotece.>

> [...]
    > wystarczającego orzecznictwa czy praw. Gość stwierdzi choćby to, że
    > domenę dolby.pl zarejestrował, bo nie było innej ładnej, fajnej,

    Jasne, "nie było innej fajnej krótkiej" - teraz Ty rżniesz głupa

    > 1. Ciężar dowodowy spoczywa na powództwie/skarżącemu więc dowiedź
    > swoich też, chwilowo pustych.

    Czego chwilowo pustych???
    Mam dowiesć, że były inne fajne? Żartujesz czy o droge pytasz?

    > 2. Gość zarezerwuje domenę i opracuje logo i logotyp diametralnie
    > różne od Dolby. Będzie handlował nocnikami.

    Co to jest logo?
    Co to jest logotyp?

    Posługujesz sie pojęciami nie występującymi w jezyku prawnym.
    Czy sie logo różni od logotypu, a czym oba powyższe od znaku towarowego?
    W czym będą diametralnie różne?

    > 3. Na wszystko co piszę wskazuje jak na razie tok rozumowania, brak
    > wystarczającego orzecznictwa i dotychczasowa praktyka.

    Ja mam inny tok rozumowania. A i orzecznictwo powoli powstaje, jak nie sądów
    powszechnych to arbitrażu.

    > Nawet Centertel posiadający wyłączne prawa do znaku Orange na terenie
    > RP domenę orange.pl _odkupił_ od dotychczasowego właściciela. .

    No i co z tego.
    Różnica jest znaczna - Orange nie był w Polsce znanym znakiem towarowym.
    Dolby jak najbardziej

    A nie
    > uzyskał ją na drodze sądowej. Jeśli sądownie byłoby to możliwe to i
    > tak byłoby to baaardzoooo żmudne.

    JW - podałem przyczyny

    > Więc nie pitol, przedstaw konkrety na poparcie swoich tez.

    jakie konkrety - mam tu dawac przeląd orzecznictwa?

    > Gdybym zarejestrował domenę google.pl przed Google Inc. To de facto
    > mieliby spore problemy z odzyskaniem domeny. Cybersquatting dlatego
    > kwitł.

    Słusznie używasz czasu pzreszłego - z tych własnie powodów go w Stanach
    ostro zwalczono.

    > Tak? A dlaczego? Może konkrety?

    Przejrzyj sobie dowolną pozycję poświęconą badaniu podobienstwa znaków
    towarowych. Moze być Skubisz, moze bć Promińska, Kępiński, Nowińska i
    duVall, whoever. Ostatnio wydano sporo orzecznictwa ETS tego dotyczącego.

    > Ja stawiam najważniejsze:
    > 1. Argument przypadkowości wyboru połączony z odmiennym logo i
    > logotypem (znakami graficznymi).

    Cieniutki jak polsilver

    >Rejestracją domen (polskich i
    > globalnych, a także wielu innych) rządzi zasada 'kto pierwszy ten
    > lepszy', 'first come, first served'.

    Rejestracją tak, ale potem dość łatwo jest rejestracje uwalić. Swego czasu
    wystarczało w NASKu przedstawić swiadectwo rejestracji znaku towarowego i
    twoja domena przestawała być twoja

    Na skarżącym/powodzie spoczywa ciężar dowodowy. Więc
    > udowodnij.

    Co mam udowodnic. Poza tym bzdury pleciesz: ciężar spoczywa na tym , kto z
    danego twierdzenia wywodzi skutki prawne. Ja tu nie jestem ani skarzącym ani
    powodem, nic nie muszę udowadniać. Ale proszę bardzo - mam znany znak, gośc
    bez mojej zgody używa znaku jako domeny. Teraz niech on udowodni, ze albo
    nie mial innej "fajnej" domeny, albo miał moją zgodę

    > Osobiście uważam, że sprawa byłaby dla Michała całkowicie legalna

    na pewno nie

    > wygrana. Jedyną stroną mogącą go skarżyć byłoby Dolby Laboratoires z
    > SanFrancisco.

    No przecież oczywiście, ze tak.
    Ale nie mówimy o tym, kto go moze skarzyć, tylko o tym, czy to, co chce
    zrobić jest zgodne z prawem.

    Twoje rozumowanie troche pzrypomina "kradnij ale nie daj sie złapac"

> [...]
    > to handlując towarami na licencji Dolby w żaden sposób nie stanowi
    > ani nieuczciwej konkurencji ani nielegalnego wykorzystania wzoru.

    Qrde - jakiego znów wzoru???
    Stanowi bezprawne wykorzystanie znaku towarowegpo dolby

    > Mógłby nawet posługiwać się zastrzeżonym wzorem graficznym Dolby -
    > oczywiście nie
    > jako firmę.

    Jakim wzorem??? Bądż precyzyjny - znakiem. Mógłby się posługiwać, gdzies na
    stronie umieścić informacje dotycżącą swoich produktów. Ale nie jako domenę
    No i na dodatek ciagle zakąłdasz, ze Michał chce handlowac takimi towarami,
    a ja jestem pzrekonany, ze nie. Obaj wiemy tyle samo na ten temat. Gdyby
    było tak jak Ty piszesz, tpo Michał by to napisał w pierwszym poscie.

    > Z nocnikami wymagałoby to trochę zabiegów, ale sądzę, że się dałoby
    > nawet przy sprzeciwie Dolby Laboratories... Poflejmujemy?

    nie mam czasu
    Pozdrawiam, namawiając na pzrswojenie własciwych pojęć - łatwiej rozmawiac

  • 14. Data: 2005-07-30 17:17:33
    Temat: Re: Domena dolby.pl [OT]
    Od: MiKeyCo <m...@...pl>

    po pierwsze primo - traktuj poważnie, inaczej samemu nie będziesz.
    po drugie primo - brednie, trolowanie, buzdyganizmy.
    po trzecie primo - jesli klientom wstawiasz takie brednie to współczuję
    im naiwności i straty pieniędzy.
    po czwarte primo - OT!

    > namawiając na pzrswojenie własciwych pojęć - łatwiej rozmawiac

    Tak. Zgadzam się. Więc najpierw uzupełnij wiedzę.

    Polecam:
    zakres wzornictwa i typografii: logo, logotyp, wzór i znak graficzny.
    zakres prawny: firma, domena internetowa (jej ujęcie prawne),znak
    towarowy, szczegółowo znak słowny, znak graficzny oraz słowno-graficzny.

    Dolby to nie BMW, które jest chronione w każdym z obszarów ochrony
    znaku towarowego. Tu rzeczywiście niewiele można, nawet papier toaletowy
    "Beemwu" będzie nieuczciwą konkurencją.

    Dolby jest chronione tylko w jednym obszarze - klasa 9 w klasyfikacji
    nicejskiej - w obszarze urządzeń przetwarzania dźwięku: aparaty związane
    z przetwarzaniem, nagrywaniem, odtwarzaniem, przekazem i odbiorem
    sygnałów elektronicznych; obwody drukowane; wstępnie nagrane taśmy
    magnetyczne; wstępnie nagrane videodyski; taśmy filmowe, zasilacze,
    sprzęt zestrajający i kontrolny do aparatów elektronicznych.

    Nieuczciwą konkurencją będzie użycie znaku 'Dolby' jeśli użyje w firmie
    wykorzystywanej m.in. w branżach zwiazanych z przetwarzaniem dźwięku
    (szczegółowo wyżej) lub w znaku towarowym wykorzystywanym w analogiczny
    sposób (zakres szczegółowo powyżej).

    Nieuczciwą konkurencją będzie także jeśli użyje w ogóle znaku
    graficznego zastrzeżonego przez grupę Dolby, lecz to są wyłącznie znaki
    DOLBY SURROUND, DOLBY DIGITAL, DOLBY AC-3, D DOLBY. Są to dokładnie
    znaki słowne i/lub słowno-graficzne. To zdaje się nie wchodziło w ogóle
    w grę.

    W obliczu powyższego ponownie i kategorycznie stwierdzam, że jeśli
    opracuje własne logo i/lub logotyp Dolby oraz będzie działał w innym
    zakresie to będzie to legalne. Dodatkowo stwierdzam, że użycie słowa
    'dolby' w firmie lub adresie domenowym będzie legalne jeśli nie będzie
    działał w branży związanej z przetwarzaniem dźwięku (szczegółowo powyżej).

    Tłumacząc wyłącznie na terminologię prawną, byś w ogóle zrozumiał i
    bezzasadnie niczego nie zarzucał - może sobie zastrzec własne znaki,
    zarówno słowne jak i graficzne. Ważny zakres zastrzeżenia oraz wzór
    graficzny. MOŻE SOBIE ZASTRZEC WŁASNY ZNAK DOLBY. Już nie wspominając o
    nocnikach, domenie, firmie...

    Dziękuję za uwagę i bez odbioru. OT.
    --
    pzdr
    MiKeyCo

  • 15. Data: 2005-08-01 09:44:01
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    MiKeyCo <m...@...pl> dosć niespodziewanie napisał(a):

    > Dziękuję za uwagę i bez odbioru. OT.

    Prosze bardzo - a na koniec zrewanżuje Ci sie tylko tym samym - jeśli Ty
    swoim klientom takie opinie wystawiasz, to rób tak dalej - będziemy mieli
    wszyscy dużo pracy przy procesach.

    ROTFL

  • 16. Data: 2005-08-01 10:01:25
    Od: MiKey Co <m...@...pl>

    Roman Rumpel napisał(a):
    > Prosze bardzo - a na koniec zrewanżuje Ci sie tylko tym samym - jeśli Ty
    > swoim klientom takie opinie wystawiasz, to rób tak dalej - będziemy
    > mieli wszyscy dużo pracy przy procesach.

    Różnimy się tym, że ja 1) NIE próbuję mienić się specjalistą w tej
    dziedzinie, 2) NIE próbuję mienić się zawodowcem w tej dziedzinie, 3)
    NIE próbuję otrzymywać za to pieniądze. Z powodzeniem pieniądze zarabiam
    na rzeczach, na których się przynajmniej znam jak mało kto.

    plonk
    --
    pzdr
    MiKeyCo

  • 17. Data: 2005-08-01 10:05:09
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

> [...]

    > Różnimy się tym, że ja 1) NIE próbuję mienić się specjalistą w tej
    > dziedzinie, 2) NIE próbuję mienić się zawodowcem w tej dziedzinie, 3)

    I niech tak zostanie

    Z powodzeniem pieniądze
    > zarabiam na rzeczach, na których się przynajmniej znam jak mało kto.

    I tu też
    > plonk

    A to mnie mało wzrusza