  • Data: 2019-06-24 14:07:24
    Temat: Re: Dokumenty bez adresu
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 24 czerwca 2019 02:54:59 UTC+2 użytkownik Animka napisał:
> [...]
    "pełnomocnictwie pocztowym" - tzn. nie do mnie, tylko w okienku obok, bo to podobno
    "sądówka" była. Polecony z potwierdzeniem odbioru dla żony dostałem na oświadczenie,
    że jestem "mężem".

    > Poczta jest nie w porządku i zonie mogło to się też nie podobać. To do
    > niej była korespondencja.

    Poczta nie jest w porządku w tym, że świadczy usługi, jakich klienci nie rozumieją.
    "Polecony" to nie jest "do rąk własnych". Nie wiem, czy za "do rąk własnych" jest
    dopłata czy też czy w ogóle coś takiego jest do zakupienia.
    "Polecony" zaś to przesyłka _rejestrowana_ - czyli że jej droga jest śledzona, w
    przeciwieństwie do zwykłego listu wrzucanego do skrzynki pocztowej i - jak nie zginie
    - do skrzynki oddawczej.
    Więc poczta ma tylko zarejestrować - tu nadano, tędy jechał, tu oddano - komuś w
    mieszkaniu (nigdy mi tak dowodu nie sprawdzono, tego się pewnie można czepić), komuś
    na poczcie (tu przynajmniej dowód sprawdzają) - albo wrzucone do skrzynki oddawczej,
    bo tak sobie adresat zażyczył - choć zapewne nadawcy wydawało się, że płaci więcej za
    to, żeby tak właśnie nie było.

    A zupełnie inną sprawą jest to, że korespondencja była do żony - bez jej zgody nie
    mam prawa tego listu otworzyć, a jak go wyrzucę, to też będzie na mnie (bo mnie na
    poczcie zapisali, że wziąłem).