    From: Olin <k...@a...w.stopce>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dogmaty
    Date: Thu, 4 Mar 2021 10:37:41 +0100

    Dnia Wed, 3 Mar 2021 18:33:00 +0100, J.F. napisał(a):

    > Przywódcy katoliccy z Nowego Orleanu i Saint Louis zaapelowali do
    > wiernych, aby nie przyjmowali szczepionek przeciwko koronawirusowi,
    > które wyprodukowała firma Johnson&Johnson. "Powodem jest wykorzystanie
    > w nich linii komórkowych pozyskanych z abortowanych płodów w badaniach
    > i procesie produkcyjnym" - zaznaczono.

    No i co w tym dziwnego?

    <<W 1775 r. księża regionu Guingamp w Bretanii zakazali szczepień przeciwko
    ospie, nazywając je zbrodniczymi wobec prawa Bożego. Kler utrzymywał, że
    żaden wynalazek nie może ograniczać woli Boga. Kiedy w 1796 r. opracowano
    bezpieczną dla człowieka szczepionkę z wirusem ospy krowiej, kler oraz
    chrześcijańscy medycy uznali to za ,,próbę buntu przeciwko samemu Niebu, a
    nawet przeciwko woli Boga"; w Cambridge potępiono ją w kazaniu
    uniwersyteckim.
    A oto jeszcze papież Leon XIII (1878-1903) takie zajął wówczas stanowisko w
    kwestii epidemii ospy i szczepień przeciw niej, jakby na potwierdzenie
    swego ciemnogrodziańskiego statusu: ,,Nie mogę szczepienia ani pochwalić,
    ani też zakazywać, ale z mej strony traktuję je jako targnięcie się na
    prawa majestatu bożego" (za: Śladami klątwy). Idąc za głosem swego Pasterza
    katolicka część Montrealu odmówiła szczepień w roku 1885, kiedy wybuchła
    tam groźna epidemia ospy. Jeden z księży wyjaśnił nieszczęście w optyce
    teologicznej: ,,Jeśli zostaliśmy dotknięci ospą, to stało się tak z powodu
    karnawału podczas ostatniej zimy, z powodu ucztowania i uciech cielesnych,
    które obrażały Pana". ,,Ojcowie oblaci, których kościół mieścił się w samym
    centrum zainfekowanego okręgu, nadal potępiali szczepionkę; nawoływali
    wiernych, by ufali w skuteczność różnego rodzaju praktyk religijnych. Z
    upoważnienia hierarchii zarządzono wielką procesję z uroczystymi modłami do
    Dziewicy, opisując szczegółowo sposób posługiwania się różańcem" >>

    http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,6152

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek