eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDodatkowe opłaty za płatność kartą w sklepie - Zgodne z prawem ? › Re: Dodatkowe opłaty za płatność kartą w sklepie - Zgodne z prawem ? TAK :-)
  • Data: 2010-01-24 19:46:27
    Temat: Re: Dodatkowe opłaty za płatność kartą w sklepie - Zgodne z prawem ? TAK :-)
    Od: BK <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 22 Sty, 11:56, Tomasz Kaczanowski
    <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:
    > pmlb pisze:
    >  > Kiedys przy okazji wizyty w banku, znajomy pokazal mi co bank "wie" o
    > kliencie:)))
    >
    > Bajki możesz opowiadać. Pracowałem przy tworzeniu oprogramowania dla
    > banków...
    >
    >  > Powiem tylko, tak... nie bylo tam jedynie informacji kiedy sram...
    >  > Co kupuje, gdzie tankuje i ile, co zamiawiam przez internet,
    >
    > Bzdura, tylko tyle ile transakcja pokazuje - więc nie wiesz ani ile, ani
    > co zamawiasz, Wie tylko gdzie i na jaka kwotę

    Dokladnie. Zwlaszcza, ze zazwyczaj system rozliczajacy karty jest
    niezalezny od systemu fiskalno-kasowego danego sklepu. Bank otrzymuje
    informacje jedynie o kwocie i dane konkrtenego POS.

    Trudno sobie tez wyobrazic system, ktory bylby potrzebny do ogarniecia
    takich danych.

    "Zwykla" bankowa hurtownia danych to juz ogromny kombajn sprzetowo-
    programowy obslugujacy mase procesow, zeby hipotetycznie dorzucic do
    tego takie dane o jakich mowa to...

    Mozna sobie wyobrazic probe zbierania takich danych na podstawie
    jakiegos porozumienia banku z siecia marketow majacych terminale
    zintegrowane z kasa fiskalna ale do czego to i komu mialoby byc
    potrzebne to nie do konca wiem. Zeby mialy one praktyczne zastosowanie
    trzeba zbudowac kolejny ogromny system do analizy danych wyciaganych z
    hurtowni i budowy odpowiednich ofert dla klientow. Bo jesli ktos
    mysli, ze kogos rajcowaloby zbieranie tych danych zeby wiedziec czy
    Kowalski pije 3 czy 4 piwa tygodniowo to.... badzmy powazni :)

    Tak na prawde bank interesuja dosc podstawowe dane - wiek/
    wyksztalcenie/miejsce zatrudnienia/saldo konta/ile wydajemy karta ect.
    Na podstawie tych danych mozna spokojnie kogos "podpiac" do jakiegos
    profilu i ew. spersonalizowac oferte, ze mozna mu dac od reki 5000
    limitu debetowego. Info co dokladnie kupilismy jest do niczego nie
    potrzebne.