  • 1. Data: 2022-10-14 01:23:15
    Temat: Dodatek węglowy - oststnia prosta
    Od: janusz <j...@w...pl>

    Stosownie do zapisu art.2 ust.3a ustawy o dodatku węglowym w przypadku gdy
    pod jednym adresem miejsca zamieszkania zamieszkuje więcej niż jedno
    gospodarstwo domowe, jeden dodatek węglowy przysługuje dla wszystkich
    gospodarstw domowych zamieszkujących pod tym adresem.

    Czy z powyższego zapisu należy wywieźć, iż na gospodarstwie które otrzymało
    dodatek ciąży obowiązek podzielenia się przedmiotową kwotą z drugim
    gospodarstwem?

  • 2. Data: 2022-10-14 09:18:30
    Temat: Re: Dodatek węglowy - oststnia prosta
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.10.2022 o 01:23, janusz pisze:
> [...]
    > Czy z powyższego zapisu należy wywieźć, iż na gospodarstwie które otrzymało
    > dodatek ciąży obowiązek podzielenia się przedmiotową kwotą z drugim

    I w jakim stopniu? Proporcjonalnie do powierzchni? Ilości osób? Wkładu w
    zakup węgla? Któremu gospodarstwu mają wypłacić dodatek i dlaczego
    akurat temu?

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2022-10-14 12:14:44
    Od: janusz <j...@w...pl>

    Dnia Fri, 14 Oct 2022 09:18:30 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > I w jakim stopniu? Proporcjonalnie do powierzchni? Ilości osób? Wkładu w
    > zakup węgla? Któremu gospodarstwu mają wypłacić dodatek i dlaczego
    > akurat temu?
    Ustawa nie definiuje "stopnia", powierzchni", ilości osób", "wkładu".
    Krótko...... Pod jednym adresem są dwa gospodarstwa (ze wspólnym piecem).
    Oba złożyły wnioski, ale na mocy drugiej ustawy dodatek otrzymuje tylko
    jedno gospodarstwo.... ale przysługuje na wszystkie (dwa).
    Każde z nich chce zakupić węgiel we własnym zakresie... za swoją połowę
    czyli 1500.....no bo skoro "jeden dodatek przysługuje dla wszystkich
    gospodarstw"?

  • 4. Data: 2022-10-14 12:53:02
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 14 października 2022 o 12:13:03 UTC+2 janusz napisał(a):

> [...]
    > Każde z nich chce zakupić węgiel we własnym zakresie... za swoją połowę
    > czyli 1500.....no bo skoro "jeden dodatek przysługuje dla wszystkich

    O, a jak jest technicznie rozwiązane to, że to dwa "gospodarstwa" palę we wspólnym
    piecu
    "osobnym" węglem?

  • 5. Data: 2022-10-14 14:09:13
    Od: janusz <j...@w...pl>

    Dnia Fri, 14 Oct 2022 03:53:02 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > O, a jak jest technicznie rozwiązane to, że to dwa "gospodarstwa" palę
    > we wspólnym piecu "osobnym" węglem?
    Bo każde gospodarstwo ma swoją przegródkę z węglem w piwnicy zamkniętą na
    kłódkę? Jedni pala w parzyste, a drudzy w nieparzyste, godziny?

  • 6. Data: 2022-10-14 14:16:06
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2022-10-14 o 14:09, janusz pisze:

    > Bo każde gospodarstwo ma swoją przegródkę z węglem w piwnicy zamkniętą na
    > kłódkę? Jedni pala w parzyste, a drudzy w nieparzyste, godziny?

    To niech się podzielą pieniędzmi albo węglem-po 1/2.

    --
    animka

  • 7. Data: 2022-10-14 14:38:02
    Od: janusz <j...@w...pl>

    Dnia Fri, 14 Oct 2022 14:16:06 +0200, Animka napisał(a):

    > To niech się podzielą pieniędzmi albo węglem-po 1/2.
    Chodzi o pieniądze, bo każdy ma "lepsze dojścia".
    No i właśnie chodzi o to, o co pytałem na samym początku......
    Czy z ww. Ustawy wynika, że to gospodarstwo, które otrzymało dodatek
    ma obowiązek temu drugiemu dać 1500 czy nie ma obowiązku dawać?

  • 8. Data: 2022-10-14 16:28:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.10.2022 o 12:14, janusz pisze:

> [...]
    > Każde z nich chce zakupić węgiel we własnym zakresie... za swoją połowę
    > czyli 1500.....no bo skoro "jeden dodatek przysługuje dla wszystkich

    Czemu połowę, a nie 2/3?
    --
    Robert Tomasik

  • 9. Data: 2022-10-14 16:30:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.10.2022 o 14:38, janusz pisze:
    > Czy z ww. Ustawy wynika, że to gospodarstwo, które otrzymało dodatek
    > ma obowiązek temu drugiemu dać 1500 czy nie ma obowiązku dawać?
    Moim zdaniem ta ustawa jest wadliwa i nic z niej nie wynika. Na jakiej
    podstawie orzeka się, które gospodarstwo ma dostać, a które nie?

    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2022-10-14 16:55:14
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 14 października 2022 o 14:08:07 UTC+2 janusz napisał(a):

    > Bo każde gospodarstwo ma swoją przegródkę z węglem w piwnicy zamkniętą na
    > kłódkę? Jedni pala w parzyste, a drudzy w nieparzyste, godziny?

    A jest miernik, ile dżuli poszło w rurę?
    Bo jak nie to jedni słabiej będą grzać, a drudzy mocniej.
    Jeden węgiel będzie miał więcej węgla w węglu itp.
    No i co zrobić, jak jeden na swojej zmianie powie "nie palę i już"?

    Pacz pan, co za pisiory cwaniaki.
    A na śmieci nie potrafili znaleźć remedium na depopulację Warszawy, gdzie nagle w 80%
    mieszkań
    zaczęli mieszkać samotni...