  • 11. Data: 2022-08-28 19:39:10
    Temat: Re: Dodatek węglowy dla "samotnych"
    Od: janusz <j...@w...pl>

    Dnia Sun, 28 Aug 2022 05:16:27 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Od darowizny.
    > SD-Z2 złożone?
    Użyczenie to nie darowizna.

  • 12. Data: 2022-08-29 12:42:13
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 28 sierpnia 2022 o 19:39:13 UTC+2 janusz napisał(a):

    > Użyczenie to nie darowizna.

    Prawie masz rację.
    Użyczenie to nie darowizna, a dla najbliższych krewnych (I i II grupa) korzystający
    (bo przecież nie napiszę "użyczający",
    bo czy to jest ten, co użycza, czy ten, komu użyczono?) nie płaci od tego PIT.
    I rzeczywiście może być ustne (luzik podejście w stosunku do nieruchomości - ktoś
    może sobie wejść do chaty
    i powiedzieć, że ma "ustną umowę użyczenia" - i teraz kto kłamie, ten, co wlazł, czy
    właściciel?).
    Ale tylko "prawie" - bo Urząd Skarbowy może mieć inne zdanie i wtedy się przekonasz,
    jak bardzo się myliłeś.
    Hint: w umowie użyczenia powinien (a może nawet "musi"?) być obustronny zysk.
    I teraz udowodnij, że jakbyś tam nie mieszkał, to rodzice mieliby kłopot - np.
    musieliby znaleźć kogoś, kto by się tym
    pięterkiem opiekował (tutaj dałoby się coś wykombinować jakby np. jeździli na wózku,
    czego nikomu nie życzę),
    albo mieliby większe koszty (no, ogrzać by pewnie musieli, skoro całość nieocieplona
    - jakby góry nie ogrzewali,
    to by się pewnie zagrzybiła, a i w całym domu byłoby zimno przez strop).

  • 13. Data: 2022-08-30 08:12:34
    Od: janusz <j...@w...pl>

    Dnia Mon, 29 Aug 2022 03:42:13 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

> [...]
    > krewnych (I i II grupa) korzystający (bo przecież nie napiszę
    > "użyczający", bo czy to jest ten, co użycza, czy ten, komu użyczono?)
    No.

> [...]
    > stosunku do nieruchomości - ktoś może sobie wejść do chaty i powiedzieć,
    > że ma "ustną umowę użyczenia" - i teraz kto kłamie, ten, co wlazł, czy
    Ciężar przeprowadzenia dowodu spoczywa na wywodzącym tezę.

    > Ale tylko "prawie" - bo Urząd Skarbowy może mieć inne
    > zdanie i wtedy się przekonasz, jak bardzo się myliłeś.
    Zatem niech sobie US dowodzi kto kłamie.

    > Hint: w umowie użyczenia powinien (a może nawet "musi"?)
    > być obustronny zysk.
    Jakaś podstawa prawna?

    > I teraz
    > udowodnij, że jakbyś tam nie mieszkał, to rodzice mieliby kłopot - np.
    > musieliby znaleźć kogoś, kto by się tym pięterkiem opiekował.
    Jakkolwiek w przedmiotowym przypadku jest owe "pięterko", to jest
    niezamieszkałe, bo córka się wyprowadziła.
    Syn, na pięterko się nie wybiera mieszkać, i zajmuje jeden pokoik na
    parterze, po to aby by było "ciekawiej" - szczegóły poniżej.

    > (tutaj
    > dałoby się coś wykombinować jakby np. jeździli na wózku, czego nikomu
    > nie życzę),
    Żadne z rodziców nie jeździ na wózku. Jedno ma problemy z kolanem i ciężko
    mu chodzić schodami na górę, by sprawdzić czy kaloryferów nie porozmrażało.
    Drugie z rodziców, wymaga opieki w zakresie przyjmowania leków (zastrzyki).

    > albo mieliby większe koszty (no, ogrzać by pewnie musieli,
    > skoro całość nieocieplona - jakby góry nie ogrzewali, to by się pewnie
    > zagrzybiła, a i w całym domu byłoby zimno przez strop).
    Dokładnie. Nieogrzewana góra się zagrzybia - wina córki. To raz. A dwa
    ciepło ucieka bo dom nieocieplony. Ocieplony jest dopiero płyta na strychu
    Faktem jest, że było cieplej i taniej, gdy na "pięterku" córka mieszkała.
    No ale się wyprowadziła.

    Pytanie końcowe. Czy syn winien zamieszkać na "pięterku" by dokonać
    "geometrycznego rozdziału" gospodarstw domowych "płaszczyzną poziomą",
    zmniejszając dzięki temu ból głowy urzędników Gminy i ewentualnie Urzędu
    Skarbowego.
    Czy też, z premedytacją może pozostać na parterze, w swoim małym pokoiku,
    dzieląc w tym przypadku gospodarstwa domowe "płaszczyzną pionową", niejako
    celowo i zamiarem wywołania większego bólu głowy urzędników Gminy i Urzędu
    skarbowego?

  • 14. Data: 2022-08-30 11:06:35
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Gdyby nie zła unia, to byśmy mieli węgla po pachy.
    Myślisz, że oni tak bezinteresownie Polsce dopie....ają?
    Ja się założę o kontener whisky, że jak u nas tryśnie ropa to akurat zakaz wydobycia
    wprowadzą.
    Jak powiedział szolc "większościowo".
    A kto ma większość?
    Zgadłeś, ten co nasprowadza najwięcej brązowych.
    No ale my sprowadzamy niebieskookie chrześcijańskie blondynki i do tego zwykle jakoś
    wykształcone i chętne do pracy, tu czuję się
    jak Nawałka po warszawskim 2:0 z Loewem ;-))

    -----