  • 11. Data: 2006-05-06 23:16:01
    Temat: Re: Dobrowolne dotacje - legalne czy nie ?
    Od: "Luk" <x...@p...onet.pl>

    PAVEL napisał(a):
    > Użytkownik "Robert Tomasik" napisał
    >
    > Ustawa z dnia 28 lipca 1983 r. o podatku od spadków i darowizn
    >
    > Art. 5. Obowiązek podatkowy ciąży na nabywcy własności rzeczy i praw
    > majątkowych, a w wypadku darowizny obowiązek podatkowy ciąży solidarnie na
    > obdarowanym i darczyńcy

    A czy ta ustawa nie byla juz ze trzy razy zastapiona inna ustawa ? ...
    w koncu 1983 ?

    /luk

  • 12. Data: 2006-05-07 00:31:39
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Luk wrote:

    > A czy ta ustawa nie byla juz ze trzy razy zastapiona inna ustawa ? ...
    > w koncu 1983 ?

    Ale art. 5 nikt nie ruszył.

  • 13. Data: 2006-05-07 09:05:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    PAVEL [###p...@o...pl.###] napisał:

> [...]
    > Art. 5. Obowiązek podatkowy ciąży na nabywcy własności rzeczy i praw
    > majątkowych, a w wypadku darowizny obowiązek podatkowy ciąży

    No to żyłem w błędzie :-)

  • 14. Data: 2006-05-07 10:14:32
    Od: "PAVEL" <p...@o...pl>

    >Użytkownik "Luk" napisał
    >A czy ta ustawa nie byla juz ze trzy razy zastapiona inna ustawa ? ...
    >w koncu 1983 ?

    Nie, nie była zastąpiona, było kilka nowelizacji, ale obowiązuje nadal
    ustawa z 1983 roku. Zresztą wiele naszych kodeksów jest jeszcze "starszych",
    i w większości dużo lepszych niż te "nowe"

    --
    PAVEL

  • 15. Data: 2006-05-08 08:33:24
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    PAVEL wrote:

> [...]
    >
    > Art. 5. Obowiązek podatkowy ciąży na nabywcy własności rzeczy i praw
    > majątkowych, a w wypadku darowizny obowiązek podatkowy ciąży

    I dodam jeszcze, że bardziej "opłacalne" jest aby podatek płacił
    darczyńca.