  • Data: 2011-09-06 19:47:11
    Temat: Re: Do SO wpłynął pozew przeciwko Grupie Allegro
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (06.09.2011 21:37), Olgierd wrote:

    > "[...]
    > W takim ujęciu działalnością gospodarczą będzie ta prowadzona w celach
    ^^^^^^^^^
    > zarobkowych i na własny rachunek, natomiast nie będzie konieczny (chociaż
    ^^^^^^^^^^^^^
    > zwykle występujący) jej ciągły charakter."
    >
    > (Marlena Pecyna, komentarz do kc, Lex, stan prawny na 5 sierpnia 2003 r.)

    No właśnie. Żeby cel był zarobkowy, to musi być zarobek.

    Jeżeli kupię książkę po to żeby ją sprzedać z zyskiem, licząc na wzrost
    jej wartości po latach, to nawet jak to jest jednokrotna czynność -
    jest to niewątpliwe działalność zarobkowa.

    Jeżeli jednak tą samą książkę kupię, przeczytam, a potem zamiast
    wyrzucić - sprzedam za złotówkę żeby się nie zmarnowała, to żaden to
    zarobek (ani w zamiarze ani w efekcie) ani też nie jest to działalnośc
    zarobkowa.

    Tak żeby douściślić, przez porównanie: jeżeli sprzedaję butelki w skupie
    butelek - jest to działalność zarobkowa? A może jestem konsumentem wobec
    skupu?

    Albo jak sprzedam dolary które mi zostały po podróży do USA w kantorze,
    jest to działalność zarobkowa? Jestem konsumentem wobec kantoru?

    p. m.