    From: "Gustaw H." <no_spam@no_domain.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Długie - Baterie Nokia z Chin i problemy
    Date: Wed, 18 May 2005 13:32:02 +0200

    On Wed, 18 May 2005 12:17:28 +0200, Martinezz <m...@o...pl> wrote:

> [...]
    > sprawdzeniu ich w serwisie Nokia. Urząd Celny powiadomił Nokie o tym
    > przesyłce. Nokia
    > stwierdziła że baterie są podrobione i nie dopuszcza ich do obrotu co za
    > tym idzie baterie zostaną zniszczone. Całe szczęście że za nie nie
    > zapłaciłem. Urząd Celny stwierdził w wcześniejszej rozmowie że jeśli
    > baterie okażą sie podrobione to nie składam żadnych dokumentów tylko
    > towar zostanie zniszczony. Dzisiaj dostałem pismo z kancelarii prawnej
    > zajmującej sie interesami Nokii że proponują mi ugode jeśli zapłace 7000
    > zł za to że sprowadziłem baterie podrobione.

    ale te baterie - skoro są zatrzymane przez urząd celny - to nie zostały
    jeszcze formalnie sprowadzone. moim zdaniem ktoś mógłby ci cokolwiek
    zarzucić gdybyś już miał je w polsce, a póki co to są zatrzymane. poza tym
    - na jakiej podstawie nokia stwierdziłą, że baterie są podrobione? musieli
    by przeprowadzić ekspertyzę i badanie próbnej partii tego towaru, czyli
    ktoś musiałby im go wcześniej wydać. tu znowu potrzebna byłaby czyjaś
    zgoda, nawet nie wiem czy nie decyzja sądu. a jeśli robione to było "na
    lewo" to już są błędy proceduralne które w sądzie mogłyby zadecydować o
    oddaleniu pozwu przeciwko tobie. a kolejna kwestia to chyba to, że można
    by ci cokolwiek zarzucić gdybyś podróbki baterii wprowadził do obrotu. ale
    tego nie jestem pewien.

    kolejna kwestia to jak jakakolwiek kancelaria weszła w posiadanie twoich
    danych osobowych.

    > Wydaje mi się że jeśli wyśle pismo do Urzędu Celnego o zniszczeniu
    > baterii a kopie do kancelarii to by było równoznaczne z tym że sie
    > przyznaje do sprowadzenia podrobionych baterii i że o tym wiedziałem ?

    baterie zatrzymane na granicy nie są jeszcze sprowadzone. jeśli jesteś
    pewien że baterie są podrobione i ktoś przedstawił ci na to wiarygodne
    dokumenty (ciekawe na jakiej podstawie sporządzone) to spróbuj odmówić
    odebrania towaru (niezgodność towaru z zamówieniem, jeśli takowe było) nie
    można ci wtedy zarzucić sprowadzenia czegokolwiek.

    > P.S.2. Rozmawiałem z ludkami z Nokii i kancelarii jeszcze przed
    > sprowadzeniem baterii i wszyscy mówili żeby mi zdjęcia towaru przesłali
    > ewentualnie certyfikat jeśli produkuja dla Nokii ale jeśli to jest
    > zwykły sklep to certyfikatu mieć nie musi.

    to wygląda raczej jak ochrona interesów nokii w polsce ;) i próba wyrwania
    od ciebie paru groszy. skonsultuj ze swoim adwokatem czy coś, co zostało
    zatrzymane na granicy traktuje się jako odebrane przez ciebie czy nie oraz
    na jakiej podstawie nokia stwierdziła że baterie są podrobione a jeśli na
    podstawie ekspertyzy to kto ją zlecił i na jakiej podstawie wydał towar
    (do którego ewentualnego odbioru byłeś uprawniony ty) osobie/podmiotowi
    trzeciemu bez twojej zgody. na razie nic bym nie wysyłał, zwłaszcza do
    żadnej kancelarii...

    OPERA --