eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDlaczego piesi nie przechodzą równocześnie (sygnalizacja świetlna)? › Re: Dlaczego piesi nie przechodzą równocześnie (sygnalizacja świetlna)?
  • Data: 2011-07-06 14:29:30
    Temat: Re: Dlaczego piesi nie przechodzą równocześnie (sygnalizacja świetlna)?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-07-06 16:09, Adam pisze:

    > Wszystkie pasy "zawijają" do najbliższego wyjazdu. Więc jadąc _każdym_
    > pasem prosto, wyjeżdża się na najbliższym zjeździe.

    Tak, ale w praktyce samochody jadą każdym pasem przez rondo "na wprost".

    > Rzadko tamtędy jeżdżę, nie pamięatm znaków poziomych. Ale z przepisów
    > ogólnych wynika, że zmieniający pas ruchu musi ustąpić jadącym pasem, na
    > który tenże chce wjechać. Stąd autobus (i każdy inny pojazd), jadący
    > innym niż wewnętrzny pas, chcący się "odturbinować" w lewo, musi ustąpić
    > jadącym (względem niego) lewym pasem. Jednak nie pamiętam, czy
    > oznakowanie poziome na to pozwala, aby smerfować się w lewo z pasa
    > środkowego i prawego przed zjazdem.

    Tak by się mogło wydawać. Mimo to FAKT powoływał się na fakt, że
    zjeżdżający z ronda musi ustąpić temu, który jedzie po zewnętrznej
    (pomimo tychże namalowanych w dziwny sposób pasów).

    > Chyba, że źle Cię zrozumiałem.

    Chyba dobrze.

    > W każdym razie, jeśli kierowcy są dobrze ustawieni, to przez rondko
    > śmiga się, że aż miło. Nie stoi się już po 2 godziny w korkach, jak
    > wcześniej.

    Jak kierowca jest "dobrze" ustawiony, to przy każdym zjeździe musi
    ustępować tym po zewnętrznej jadącym prosto, bo oni się nie zatrzymają.

    > Takie jest moje zdanie i wielu znajomych, jeżdżących zawodowo.
    > Oczywiście moje zdanie jest subiektywne i podlega negocjacjom ;)

    Widać ci znajomi to nie zawodowi kierowcy autobusów ZTM.

    --
    Liwiusz