eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDlaczego ZUS nie jest prawnie uznany za piramidę finansową? › Re: Dlaczego ZUS nie jest prawnie uznany za piramidę finansową?
    Date: Fri, 18 Oct 2013 10:44:34 +0200
    From: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dlaczego ZUS nie jest prawnie uznany za piramidę finansową?

    W dniu 2013-10-18 09:40, Danusia pisze:

    > Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości

    > Powtarzasz "prawdy zasłyszane" nie mające nic wspólnego z rzeczywistością.
    > Aktualnie jedyną grupą ludzi którzy otrzymują emerytury przed 60 rokiem
    > życia są górnicy dołowi. Żadni żołnierze ani ubecy nie mają
    > wcześniejszych emerytur płatnych z ZUS. Powtarzam to już wiele razy:
    > żołnierzom (starym i nowym) emerytury wypłaca MON, starym i nowym
    > policjantom, ubekom, sbekom itd emerytury wypłaca MSW. Emerytury
    > wypłacacne przez MON i MSW są z ich budżetów i nie obciążają FUS
> [...]

    Danusiu - niżej podpisany, to właśnie górnik na emeryturze przed 60-ką,
    z nieszczególną szansą tejże 60-ki dożycia, więc co nieco o tym
    podwyższonym ryzyku wiem. Składki nie były "bardzo wysokie". Jest
    gdzieś-tam sztywna brzytwa, ja mam gdzieś "paski" z wypłat, ale Ty będąc
    na bieżąco wiesz to z głowy lepiej.

    Wciąłem się w wątek nie dociekając które ministerstwo czy agenda rządowa
    wypłaca emerytury górnikom, żołnierzom, ubekom, rolnikom, wdowom,
    sędziom czy prezydentom. To nieistotne. To wszystko i tak budżetowe
    pieniądze, a nie emerytury kapitałowe. Dzielenie budżetu na szufladki,
    to fikcja. Rząd i tak na bieżąco przesuwa jak mu pasuje.

    Chciałem tylko wskazać podłoże "wcześniejszych emerytur", bo wielu
    właśnie burzy się, że co poniektórzy mają lepiej. Więc niech ci burzący
    się idą do pracy do armii, policji, kopalni. Wiem - trzeba zdać testy
    sprawnościowe (albo badania lekarskie i próby kondycyjne - byłem
    ratownikiem górniczym), IQ itp, a wtedy zostanie tylko Straż Miejska.
    (Kabaret Formacja Chatlet)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.