eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDlaczego ZUS nie jest prawnie uznany za piramidę finansową? › Re: Dlaczego ZUS nie jest prawnie uznany za piramidę finansową?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 16 Oct 2013 10:04:22 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Dlaczego ZUS nie jest prawnie uznany za piramidę finansową?

    On Wed, 16 Oct 2013, Danusia wrote:

    > Bredzisz Waść. Jakie bonusy?

    "wcześniejsze świadczenia".
    W zamian za niewykopanie ze stołka :>

    > Piramida to jest piramia. Ma szczyt bardzo wąski

    To jest definicja, czy tylko naczęściej spotykany przypadek?
    Bo mi się zdawało, że pierwsze piramidy faraonów dość płaskie były.
    Na szpic budowali dopiero później ;)
    No i którą tam wersję do ustawy wpisali...

    > a w przypadku ZUS nie ma ani szczytu ani podstawy. Nie
    > ma takich co tylko tracą i takich co tylko zarabiają,

    Ale piramida pt. "wpłać 5 zł dla pierwszego na liście i roześlij
    do pięciu znajomych" też nie obejmuje stanu, w którym ci co
    zarabiają NIC nie wpłacili :> (zakładam że nie rozpatrujemy oszustw)
    Pic w tym, że występuje drastyczna dysproporcja wpłat i wypłat.

    > wogółe nie ma takich co zarabiają i takich co tracą. To nie ta kategoria
    rozumowania.
    > Była już tu na grupie taka dyskusja, że gdyby wpłacał składki do banku to
    > miałby większą emeryture. Proponuję to przeczytać jeszcze raz i pomyśleć co
    > byłoby gdyby taka osoba znalazła sie nagle wśród 4 mln rencistów

    Hola.
    Rzeczywiście, trzeba rozdzielić poszczególne fundusze ZUS, odnosiłem
    się do emerytalnego. Rentowy jest (a przynajmniej POWINIEN być)
    traktowany odrębnie. Nawet, jeśli obowiązek płacenia składek jest
    powiązany.

    pzdr, Gotfryd