    From: "Omen" <n...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Developer - rekompensata za obniżony standard mieszkania
    Date: Mon, 1 Nov 2004 22:37:07 +0100

    Użytkownik "Amnesiak" <a...@T...interia.pl> napisał w wiadomości
    news:clue3u$bdo$1@news.onet.pl...
    > Ten okazał się jednak niższy niż
    >było w stosownym aneksach do umowy, stosowne braki
    >były zgłaszane przez mieszkańców do protokołów odbioru;
    >developer zobowiązał się do rekomensaty finansowej przed
    >podpisaniem umów notarialnych

    Sytuacja nie jest jeszcze beznadziejna, biorąc pod uwagę szereg
    niedozwolonych praktyk developerskich. Znam przypadki kiedy właściciele
    mieszkań dowiadywali się już po nabyciu mieszkania, o hipotece na budynku
    lub o kredycie bankowym który developer zaciągnął bo nie mógł dokończyć
    budowy -bo nie sprzedał jeszcze wszystkich mieszkań. Innym trickiem jest
    nieokreślenie terminu oddania lokalu do użytku w umowie - przez co budowa
    lokalu może sie ciągnąć w nieskończoność.

    > Jak wygląda
    >sytuacja prawna z punktu widzenia mieszkańców?
    Temat jest stosunkowo nowy i jeszcze nie dokładnie opisany w fachowej
    literaturze. Ustawa o własności lokali bardziej zabezpiecza klientów
    developera chodzi głównie przez roszczenie ustanowienia odrębnej własności
    i możliwości powierzenia wykonania umowy innemu wykonawcy w razie
    nierzetelności pierwszego(to w czasie budowy) . Nie ma to jednak raczej
    zastowania w tej sytuacji. Myślę, że to kwestia kar umownych - mam parę
    artykułów o tej tematyce postram się coś znaleźć.

    Omen

    &&&MOBILIS IN MOBILI&&&