  • 1. Data: 2010-02-08 07:35:01
    Temat: abonament RTV - zwolnienie emerytów
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    Od kiedy będzie obowiązywać ustawa o zwolnieniu emerytów po 60-ce z
    płacenia abonamentu, jeśli ich emerytura jest mniejsza niż 50% średniej
    krajowej?
    Jeśli jeszcze w tym roku, to co w przypadku gdy taki emeryt zapłacił już
    za cały rok z góry?

    --
    Krzysiek

  • 2. Data: 2010-02-08 08:14:27
    Temat: Re: abonament RTV - zwolnienie emerytów
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    krzysiek napisał(a):

    > Od kiedy będzie obowiązywać ustawa o zwolnieniu emerytów po 60-ce z
    > płacenia abonamentu, jeśli ich emerytura jest mniejsza niż 50% średniej
    > krajowej?

    To jest projekt o ktorym przestanie sie mowic jak tylko zakonczy sie
    kampania wyborcza ;)

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 3. Data: 2010-02-08 09:18:02
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    januszek pisze:

    > To jest projekt o ktorym przestanie sie mowic jak tylko zakonczy sie
    > kampania wyborcza ;)
    >
    > j.

    Ale ostatnio podpisał go prezydent.

    --
    Krzysiek

  • 4. Data: 2010-02-08 12:07:28
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    krzysiek napisał(a):

    > Ale ostatnio podpisał go prezydent.

    Prezydent podpisał "ustawę o zwolnieniu z płacenia abonamentu rtv
    emerytów po 60-tce"? ;P A może chodzi o: Ustawę z dnia 29 grudnia 1992
    r. o radiofonii i telewizji i Ustawę z dnia 21 kwietnia 2005 r. o
    opłatach abonamentowych? (w tej drugiej Art 4) vide:
    0034 i
    0728+2005%2406%2416&min=1

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 5. Data: 2010-02-08 13:14:50
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    januszek pisze:

> [...]
    > r. o radiofonii i telewizji i Ustawę z dnia 21 kwietnia 2005 r. o
    > opłatach abonamentowych? (w tej drugiej Art 4) vide:
    0034 i
    > http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU2005085
    0728+2005%2406%2416&min=1

    > j.

    no i co?
    Przecież piszę że kilka tygodni temu prezydent podpisał nowelizację
    ustawy o opłatach abonamentowych.

    Zerknij na:
    http://adonai.pl/gospodarka/?id=48

    --
    Krzysiek

  • 6. Data: 2010-02-08 15:18:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    januszek wrote:

    > Prezydent podpisał "ustawę o zwolnieniu z płacenia abonamentu rtv
    > emerytów po 60-tce"?

    http://www.prezydent.pl/aktywnosc/ustawy/podpisane/a
    rt,49,styczen-2010-r-.html

    tu.
    pozycja 14.

  • 7. Data: 2010-02-08 15:21:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    krzysiek wrote:
    > Od kiedy będzie obowiązywać ustawa o zwolnieniu emerytów po 60-ce z
    > płacenia abonamentu, jeśli ich emerytura jest mniejsza niż 50% średniej
    > krajowej?

    miesiac lub dwa.
    jest juz podpisana, teraz miesiac bedzie szła do druku i bedzie
    obowiazywac 30 dniu po ukazaniu sie w dzienniku ustaw.

    > Jeśli jeszcze w tym roku, to co w przypadku gdy taki emeryt zapłacił już
    > za cały rok z góry?

    bylo minelo. przeglosowali, ze zwrotow nie ma.

  • 8. Data: 2010-02-08 16:03:15
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@S...poczta.NIE.onet.TU.pl>

    Użytkownik "krzysiek" <a...@m...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > średniej krajowej?
    > Jeśli jeszcze w tym roku, to co w przypadku gdy taki emeryt zapłacił

    Ze strony www.krrit.gov.pl:
    29.01.2010 r. w Dz.U. Nr 13, poz. 70 została opublikowana ustawa z
    dnia 13 czerwca 2008 r. o zmianie ustawy o opłatach abonamentowych.
    Przedmiotowa ustawa wejdzie w życie w dniu 1 marca 2010 r. (pobierz
    dokument)

    Zgodnie z art. 2 w/w ustawy opłaty abonamentowe uiszczone z góry za
    okres dłuższy niż jeden miesiąc przez osoby, które nabyły prawo do
    zwolnienia z opłat abonamentowych na podstawie niniejszej ustawy,
    podlegają zwrotowi za miesiące, za które opłaty są nienależne.

    Czy to rozwiewa wątpliwości?

    --
    Telesfor BAUDOT

  • 9. Data: 2010-02-08 16:06:18
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    witek w <news:hkpa6h$13g$2@inews.gazeta.pl>:

    > miesiac lub dwa.
    > jest juz podpisana, teraz miesiac bedzie szła do druku i bedzie
    > obowiazywac 30 dniu po ukazaniu sie w dzienniku ustaw.

    30 dni od ogłoszenia w Dz.U., a to odbyło się 29 stycznia 2009

    <http://www.abc.com.pl/serwis/du/2010/0070.htm>

    > bylo minelo. przeglosowali, ze zwrotow nie ma.

    Art. 2. 1. Opłaty abonamentowe uiszczone z góry za okres dłuższy niż jeden
    miesiąc przez osoby, które nabyły prawo do zwolnienia z opłat abonamentowych
    na podstawie niniejszej ustawy, podlegają zwrotowi za miesiące, za które
    opłaty są nienależne.
    2. Za usługę zwrotu opłat operator publiczny, o którym mowa w art. 5 ust. 1
    ustawy zmienianej w art. 1, otrzymuje wynagrodzenie umowne.

    Jak na mój gust od 1 marca 2010 wchodzi w życie

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 10. Data: 2010-02-08 17:03:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    'Tom N' wrote:

> [...]
    > ustawy zmienianej w art. 1, otrzymuje wynagrodzenie umowne.
    >
    > Jak na mój gust od 1 marca 2010 wchodzi w życie

    punkt dla ciebie
    po podpisaniu przez prezydenta nie studiowalem tego dalej.