    From: witek <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Darowizna na konto
    Date: Mon, 22 Nov 2010 07:23:41 -0600

    On 11/22/2010 6:11 AM, Tomemk wrote:
    > Czy jesli ja dostanę od rodziców darowiznę na swoje konto bankowe w postaci
    > przelewu
    > to czy nastęnie, mogę przelać na konto żony bez zgłaszania tego?
    > jest wspolnosc majątkowo przeciez, wydaję mi się, ze tak też będzie dobrze
    > czy może się mylę?

    darowizna idzie do majątku odrębnego (chyba,ze zaznaczono inaczej).

    a dalej już jest tylko pod górkę.
    pytanie co jest celem. dlaczego chcesz te pieniądze przelać na konto żony.
    jesli chcesz zeby to byly wasze wspolne, to sam przelew tego nie zmieni,
    a tylko dajedzie argument do US zeby sie dowalił.
    jesli to ma byc darowizna, to wypadałoby to zgłosic.
    jesli celem jest darowanie pieniedzy żonie przez twoich rodziców przez
    ciebie, to w ten sposob tez sie od podatku nie uwolnicie.

    wiec, napisz po pierwsze jaka to kwota, po drugie na co, po trzecie
    dlaczego ma to byc na koncie zony i dlaczego w ogole rodzice cokolwiek
    wam przelewaja.