  • Data: 2010-11-22 14:45:56
    Temat: Re: Darowizna na konto
    Od: "Tomemk" <S...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:icdss9$cqq$9@inews.gazeta.pl...

    > można też w umowie darowizny zastrzec, że darowizna jest dla was obojga i
    > idzie do majątku wspólnego.
    > ty nie zapłacisz podatku, a żona ... też nie.
    > bo żona dostanie 7.5 tyś od twojego ojca i 7.5 tys od twojej matki.
    > a kwota zwolniona z podatku (nawet zglaszac nie trzeba) to 9637 zł.
    > przy czym jeśli w umowie darowizny znajdzie sie zapis, ze darczynca
    > przekazuje to na cele budowlane, a obdarowany zobowiazuje sie te pienidze
    > na taki cel wydac, to kwotę zwolnioną można powiekszyc dwa razy.
    > Warunkiem jest aby suma darowizn z ostatnich 5 lat nie przekroczyła tej
> [...]
    Czy cel darowizny musi być ujęty w umowie jeśli pominiemy małżonkę?

    Wszystko wydawało mi się bardziej proste.
    Wygląda to tak
    Działka była kupiona przed ślubem, więc widnieje na mnie.
    Budowa domu zaczęła się po śłubie, ale pozwolenie na budowę
    jest na mnie.

    Jak najprościej mogą mi rodzice przekazać w takim razie 30k?
    Szczerze powiem, że nie zdawałem sobie sprawę że jest potrzebna umową
    jedną darowiznę już miałem zgłoszona jako po prostu darowizna jakies 2 lata
    temu
    w przelewie jest wpis darowizna, umowy nie było żdnej. w picie uwgzględniona
    była.

    Jak by to teraz najlepiej rozegrać?

    to moja żona może dostać od mojego ojca te 9637zł, ja moge zostac
    obdarowany dowolną kwotą aby nie zapłacić podatku?
    pozdrawiam
    Tomemk