    From: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Darowizna
    Date: Wed, 23 Jan 2002 13:06:16 +0100

    "Paweł"
    > Nie ambicjonalnie, gość pytał konkretnie jakie ma możliwości i co mu się
    > bardziej opłaca i o taką odpowiedź mu chodziło.
    [...]
    > Owszem masz rację, że wartość służebności mieszkania obniża wysokość
    > podstawy opodatkowania. [...]

    To robi sie bardzo powazne.
    Jeszcze raz - nie chcialem nikogo urazic.
    To fakt, ze ludzie pytaja oczekujac rady, a nie dowcipow i to fakt.

    Tak na prawde to rzadko wiadomo, o co naprawde czlowiek pyta,
    i rzeczywiscie mozna bylo zrozumiec tak, jak Pan to opisal.
    Ja zrozumialem tak, ze czlowiek TERAZ chce miec mieszkanie,
    rozwaza mozliwosc darowizny i pyta, czy teraz nie mozna taniej.

    > Z tym, że zawsze więcej zyskasz na podatku niż stracisz na opłacie
    sądowej.
    > W tym przypadku wiele tym może nie zyskać bo zostanie jeszcze 120 tyś do
    > opodatkowania no 110.943 zł po odjęciu kwoty wolnej od podatku jeżeli jest
    > to darowizna jednej osoby na rzecz jednej osoby (czyli przyjmując skrajnie
    > niekorzystną sytuację podatkową).

    Pan wie wiecej, niz my.

    Czesto ludzie piszac "mieszkanie". maja na mysli wlasnosciowe prawo do
    lokalu.
    Lokal czesto nie ma ustanowionej hipoteki...

    W sumie chodzi o to, by ludziom pomoc.

    Boguslaw