  • 1. Data: 2010-02-03 21:38:39
    Temat: zachówek czy ma zastosowanie w mojej sprawie...?
    Od: "Kasia " <k...@g...pl>

    Zanim rozkręcę sprawę chciałam się zorientować czy jest co.
    Mąż mieszkał z rodzicami w mieszkaniu spółdzielczym. Po śmierci mamy, ojciec
    wykupił mieszkanie i je sprzedał. Mąż wcześniej wymeldował się z mieszkania.
    Ojciec zobowiązał się "na gębę" przekazać połowę kwoty z mieszkania, natomiast
    nie wywiązał się z tego. Czy prawo daje możliwość odzyskania przez męża części
    pieniędzy za sprzedaż mieszkania jako spadkobiercy po mamie? Mąż jest
    jedynakiem, a rodzice nie mieli rozdzielności majątkowej. Czy może ktoś
    poradzić czy warto na drodze sądowej ubiegać się o pieniądze?

  • 2. Data: 2010-02-03 22:11:50
    Temat: Re: zachówek czy ma zastosowanie w mojej sprawie...?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/3/2010 3:38 PM, Kasia wrote:
    > Zanim rozkręcę sprawę chciałam się zorientować czy jest co.
    > Mąż mieszkał z rodzicami w mieszkaniu spółdzielczym.

    ...lokatorskim zapewne.
    czyli nie było ich własnością a mieszkali bardziej na zasdzie
    przydzialu, ktory sie nie dziedziczy, wiec nie weszło do masy spadkowej.

    Po śmierci mamy, ojciec
    > wykupił mieszkanie i je sprzedał.

    czyli rozumiem, ze dostał najpierw przydzial na siebie, potem to
    mieszkanie wykupił, stajac sie jedynym wlascicielem od samego poczatku,
    a potem go sprzedał.

    > Mąż wcześniej wymeldował się z mieszkania.
    bez znaczenia, byl tylko lokatorem.

    > Ojciec zobowiązał się "na gębę" przekazać połowę kwoty z mieszkania, natomiast
    > nie wywiązał się z tego.

    bo nie musiał,

    Czy prawo daje możliwość odzyskania przez męża części
    > pieniędzy za sprzedaż mieszkania jako spadkobiercy po mamie?

    Nie. Mama nigdy nie była włascicielką tego mieszkania i nigdy ono nie
    weszlo do masy spadkowej.

    > Mąż jest
    > jedynakiem, a rodzice nie mieli rozdzielności majątkowej. Czy może ktoś
    > poradzić czy warto na drodze sądowej ubiegać się o pieniądze?

    Nie, bo nic sie nie nalezy.