  • 1. Data: 2006-10-15 11:35:10
    Temat: Dane firm i ich użycie na portalu
    Od: "LunaS" <i...@s...biz>

    Witam,
    Mam pytanie, otóż chciałbym stworzyć portal (stronkę)
    informacyjną odnośnie firm/instytucji w moim mieście oraz
    okolicach. I tu moje pytanie:
    Czy można zamieścić bez zgody właścicieli firm ich nazwę dane
    teleadresowe znalezione w książce telefonicznej, stronach www tych
    firm ? Czy należy o taką zgodę się upomieć od nich ?
    Jak jest w analogicznej sytuacji ze szkołami, intytucjami publicznymi
    urzędami ?

    Jeśli ktośbyłby tak miły nakreślić mi taką sytuację.

    Pozdrawiam - Rafał.

  • 2. Data: 2006-10-15 11:47:37
    Temat: Re: Dane firm i ich użycie na portalu
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    LunaS napisał(a):

    > Jeśli ktośbyłby tak miły nakreślić mi taką sytuację.

    Umieścić takie dane możesz. Problem tylko jak zapewnisz ich aktualizacje
    bo co zrobisz kiedy jakaś firma zmieni adres, ty go nie zmienisz w swoim
    portalu a oni beda sie od ciebie domagac odszkodowania za podawanie
    nieprawdziwych danych?

    j.

  • 3. Data: 2006-10-16 10:48:29
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    januszek wrote:

    > Umieścić takie dane możesz.

    Ciekawe czy wydawca książki telefonicznej też tak będzie uważał.

  • 4. Data: 2006-10-16 18:09:10
    Od: "LunaS" <i...@s...biz>

    januszek napisał(a):

> [...]
    > bo co zrobisz kiedy jakaś firma zmieni adres, ty go nie zmienisz w swoim
    > portalu a oni beda sie od ciebie domagac odszkodowania za podawanie

    To na jakiej zasadzie działa masa takich portali informacyjnych ?
    Może jakaś wzmianka w regulaminie to załatwia. Rozumiem że własne
    dopisanie się do takiego systemu informacji rozwiązuje problem tego
    rzędu. Ciekawe czy ktoś komuś założył sprawę w takiej sprawie ...

  • 5. Data: 2006-10-16 18:16:27
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <j...@p...irc.pl> napisal(a):

> [...]
    > bo co zrobisz kiedy jakaś firma zmieni adres, ty go nie zmienisz w swoim
    > portalu a oni beda sie od ciebie domagac odszkodowania za podawanie

    A jaką to szkodę niby firma poniesie jeśli gdzieś są nieaktualne dane?
    DITEL S.A. pewnie jest zarzucona dziesiątkami (setkami?) tysięcy
    pozwów od firm, których dane w papierowych książkach się
    przeterminowały...
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/