  • 31. Data: 2005-05-11 01:42:18
    Temat: Re: [DŁUGIE] Kiedy można fotografować bez zg ody a kiedy nie ?
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Jotte" <t...@W...pl> niebacznie popelnil
    news:d5rcv8$ek4$1@news.dialog.net.pl:

    > Jak pisałem - w ustawie o ochronie danych osobowych. Tam jest
    > napisane co i kiedy jest chronione. Do tego zobacz sprawozdania
    > GIODO, a także orzeczenia i wyroki SN.
    Gdzie?
    o (ewentualnej) ochronie wizerunku w ustawie o ODO
    cokolwiek napisano?

    --
    pozdro
    poreba

  • 32. Data: 2005-05-11 06:48:03
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    JanuszHr wrote:

    > A no to ,że skoro znasz prawo to chyba musisz wiedzieć ,że istnieje
    > zasadnicza róznica pomiędzy nieletnim ,który ukończył lat 13 a nieletnim
    > który nie ukończył lat 13. i tyle .

    Z punktu widzenia ewentualnych przepisów prawa dotyczących "wolności
    fotografowania" nie ma żadnych różnic.

    > Programy z dziećmi są, nawet filmy są bardzo często zreztą niedawno był
    > świetny film z przedszkoli ,gdzie dzieciaki opowiadały o swoich rodzicach
    > ,nawet w Gazeci Wyborczej przez cały rok publikowano zdjęcia
    > Nowonarodzonych Obywateli naszego miasta - ale to ma się ni jak do problemu
    > który został poruszony w pytaniu.

    No jak to nie? Przeciez Ty, jako wojujący ojciec, dowiedziawszy się, ŻE
    BEZ TWOJEJ ZGODY ktoś śmiał nakręcić program z Twoim dzieckiem,
    powinieneś pójść z czołgami na siedzibę telewizji. Potem na przedszkole ;-)
    Tak przy okazji, program TV, w którym ktoś śię wypowiada przed kamerą
    wymaga zgody tej osoby (lub jej prawnego opiekuna). To, żebyś wiedział
    na przyszłość.

    M.

  • 33. Data: 2005-05-11 06:49:56
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    JanuszHr wrote:

    > kombinujesz jak koń pod górę chodziło o 3 klasę czyli dzieci ,które mają
    > 10 lat ,a ty pokazjujesz zdjęcia z matury lub gimnazjum.

    Jedynym wytłumaczeniem może być to, że taki post nie dotarł na
    news.tpi.pl, bo - słowo honoru - trzeciej klasy nigdzie nie widzę. ALe
    jest to NIEISTOTNE ile lat ma osoba fotografowana.

    Poczytaj co
    > odpisałem dla Jotte.Ponaddto jak rozumię z tego co pisałes Ty nie jesteś
    > dzienikarzem skoro robiłeś te zdjęcia do swojej strony internetowej

    AKurat mój status zawodowy w tym przypadku nie jest istotny ;-)

    M.

  • 34. Data: 2005-05-11 08:37:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    poreba wrote:

    > Ciekawym jaką ilość odsłon miała by strona www ze zdjęciami:
    > "zobacz jak wygląda wieczorem to co jadł Pshemekan na obiad
    > i jak bardzo się starał by to go opuściło jak najprędzej"

    No beton...

    Nie rozumiesz takiej subtelnej różnicy pomiędzy _robieniem_ zdjęcia, a
    _publikowaniem_ zdjęcia (szczególnie z czyimś wizerunkiem)?

  • 35. Data: 2005-05-11 09:56:20
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:Xns965322E2885B1dmicfgpolboxcom@10.7.19.101 poreba
    <d...@p...com> pisze:

    > Gdzie?
    > o (ewentualnej) ochronie wizerunku w ustawie o ODO
    > cokolwiek napisano?
    Art. 6 ust. 1 i ust. 2

    Jotte

  • 36. Data: 2005-05-11 11:30:37
    Od: poreba <d...@p...com>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> popełnił 11 maj 2005 na
    pl.soc.prawo utwór news:d5sg8i$8r9$1@opal.futuro.pl:

    > No beton...
    > Nie rozumiesz takiej subtelnej różnicy pomiędzy _robieniem_ zdjęcia, a
    > _publikowaniem_ zdjęcia (szczególnie z czyimś wizerunkiem)?
    Czyli jeżeli nie opublikuję to mogę mu pstrykać w jego domku
    (poza domkiem będąc)?

    A inicjato wątku miał zastrzeżenia _do publikacji na stronie www_

    --
    pozdro
    poreba

  • 37. Data: 2005-05-11 11:30:39
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Jotte" <t...@W...pl> popełnił 11 maj 2005 na pl.soc.prawo utwór

    > Art. 6 ust. 1 i ust. 2
    Dane antropometryczne a foto to jeszce nie to samo.
    A ust. 1 odpada - zdjęcie nie identyfikuje jednoznacznie,
    tzn. MOŻE ale patrz. ust. 3.

    --
    pozdro
    poreba

  • 38. Data: 2005-05-11 11:45:34
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:Xns965387934C03Ddmicfgpolboxcom@10.7.19.101 poreba
    <d...@p...com> pisze:

    > Dane antropometryczne a foto to jeszce nie to samo.
    Nie bardzo rozumiem po co to napisałeś (zob. definicję antropometrii).
    W ustawie nie znajdziesz określenia "antropometryczne".
    Jest za to w art. 6 ust. 1 okreslenie "wszelkie informacje" . Zatem i
    wizerunek (w tym fotografia).

    > A ust. 1 odpada - zdjęcie nie identyfikuje jednoznacznie,
    > tzn. MOŻE ale patrz. ust. 3.
    M.in. właśnie dlatego nie odpada, a wręcz przeciwnie.

    Jotte

  • 39. Data: 2005-05-11 12:20:38
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik poreba napisał:

    > Czyli jeżeli nie opublikuję to mogę mu pstrykać w jego domku (poza
    > domkiem będąc)?

    Tak.

    > A inicjato wątku miał zastrzeżenia _do publikacji na stronie www_

    Nie tylko. Zobacz na tytuł wątku - fotografować bez zgody

    M.

  • 40. Data: 2005-05-11 13:59:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    poreba wrote:

    > Czyli jeżeli nie opublikuję to mogę mu pstrykać w jego domku (poza
    > domkiem będąc)?

    Żaden przepis tego nie zabrania - o ile oczywiście nie będziesz mu
    instalował bez jego zgody pluskiew w jego domu, wyburzał ścian czy
    używał potężnej dawki promieni Roentgena do prześwietlania budynku ;->

    > A inicjato wątku miał zastrzeżenia _do publikacji na stronie www_

    Nie tylko. Czytaj uważniej wątek.