  • 1. Data: 2003-12-31 14:22:43
    Temat: Czy zarządca nieruchomości może opróżnić pomieszczenie.
    Od: "Adam" <1...@w...pl>

    Czy zarządca nieruchomości może na wniosek wspólnoty mieszkaniowej
    włamać się do piwnicy członka innej wspólnoty.
    Czy jest do tego potrzebny nakaz sądowy (wyrok lub inny -nie znam
    terminologii).
    Zamieszanie wzięło się stąd, że komórki piwniczne w bloku często leżą
    niedokładnie w granicach wspólnot.
    W aktach własności piwnice nie są ujęte.
    Nie pytam czy wspólnota ma prawo podejmować takie decyzje, tylko czy
    zarządca może bezkarnie dokonać włamania i wywiezienia rzeczy
    przechowywanych w piwnicy.
    Jeśli nie może to proszę o radę jak się przed tym zabezpieczyć.
    Czy "zasiedzenie" ma tu coś na rzeczy?
    --
    Adam

  • 2. Data: 2003-12-31 16:30:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Adam" <1...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy zarządca nieruchomości może na wniosek wspólnoty mieszkaniowej
    > włamać się do piwnicy członka innej wspólnoty.

    Nie, bo to jest włamanie, a za to się idzie do więzienia.

    > Czy jest do tego potrzebny nakaz sądowy (wyrok lub inny -nie znam
    > terminologii).

    Oczywiście. No i komornik.

    > Jeśli nie może to proszę o radę jak się przed tym zabezpieczyć.

    Wezwać policję w razie włamania. No i założyć dobrą kłódkę, jak przed
    każdym złodziejem.

    > Czy "zasiedzenie" ma tu coś na rzeczy?

    A na to pytanie nie da się odpowiedzieć jednoznacznie. Na prawo do
    włamania nie ma żadnego wpływu. Choćby mieli najszczersze intencje to
    włamanie jest włamaniem. Natomiast może mieć duże znaczenie w wypadku
    dochodzenia przed sądem prawa własności.

  • 3. Data: 2004-01-01 03:07:04
    Od: "Marek" <d...@p...com>

> [...]
    > niedokładnie w granicach wspólnot.
    > W aktach własności piwnice nie są ujęte.
    [..]
    > Adam

    Czy owe komórki nie należą do nieruchomości wspólnej skoro nie
    wyszczególniono ich w aktach własności?
    Jeśli jest tak to skąd pomysł że ma miejsce włamanie? Może to lokator
    zawłaszczył na wyłączny użytek część nieruchomości wspólnej :-) i zdaje się
    że w sąsiedniej nieruchomości. Komórki z całą pewnością leżą dokładnie w
    granicach nieruchomości.

    Marek

  • 4. Data: 2004-01-02 11:20:23
    Od: "Adam" <1...@w...pl>

    > Czy owe komórki nie należą do nieruchomości wspólnej skoro nie
    > wyszczególniono ich w aktach własności?

    Nie bardzo rozumiem pytania (sprawa terminologii)
    Wspólnota ma pewien obrys budynku ( w tym wypadku bramy -granicami są
    ściany nośne).
    Jest bez wątpienia , że komórka leży w granicach nieruchomości wspólnej.
    Istnieje tylko pewna wątpliwość.
    Granice części wspólnej wspólnotry ustalają dowolnie, np. piszą że
    wspólnota będzie pokrywać remonty do zaworu głównego w obrębie
    nieruchomosci.
    Później w dowolnym momencie wspólnota może sobie porzerzać lub zawężać
    granice nieruchomości wspólnej .
    Przykład : ta współnota zrzekła się swego prawa do pralni obsługującej
    kilka wspólnot ( wcześniej zapisanej w granicach części wspólnej mimo że
    fizycznie leżała poza obrysem bramy).
    Wniosek obiekt nie mósi leżeć w w granicach fizycznych a można go
    zapisać w części wspólnej .
    Komórka piwniczna posiada licznik na wodę i obsługuje tym samym inną
    wspólnotę ( i tam jest zapisana jako częś wspólna )

    > Jeśli jest tak to skąd pomysł że ma miejsce włamanie?

    Zarządca każe opuścić grożąc włamaniem.

    >Może to lokator
    > zawłaszczył na wyłączny użytek część nieruchomości wspólnej :-)

    zgoda ,ale zabezpieczył tam licznik przed dewastacją (czyli też na
    użytek drugiej wsplnoty :-) ) i zrobił to za zgodą zarządcy zanim
    powstały wspólnoty.

    >i zdaje się
    > że w sąsiedniej nieruchomości. Komórki z całą pewnością leżą dokładnie
    > granicach nieruchomości.

    Zgadzam się , nie kwestionuję ich prawa do czerpania pożytków z tego że
    inna wspólnota korzysta.
    Ale czy to daje komuś prawo do zagarnięcia prywatnej własności jaką są
    rzeczy leżące w tej piwnicy?
    Po co jest instytucja komornika i sądy?
    Moje próby ustalenia oczekiwań wspólnoty ( co do pożytków) zosały
    udaremnione przez zarządcę , który wyprosił mnie ze spotkania wspólnoty
    powołująć się na to, że moja obecność na zebraniu jest bezprawna.
    Żeby skomplikować , powiem że komórkę wybudowałem sam z korytarza na
    granicy dwóch wspólnot.
    Włamanie do piwnicy spowoduje wywiezienie rzeczy będących w granicach
    wspólnoty, która o tym decyduje i też rzeczy leżących poza granicami
    wspólnoty.
    --
    Adam