  • 1. Data: 2009-06-02 18:55:40
    Temat: Czy zameldować obcą osobę?
    Od: s...@i...pl

    Witam!
    Pewna osoba, nie będąca rodziną prosi mnie o zameldowanie tymczasowe
    swojego dziecka w moim mieszkaniu. Mieszka na stałe w innym mieście,
    przyjechała do pracy do mojego miasta. Aby dziecko przyjęli do
    przedszkola potrzebuje zameldowania. Z jakiś względów nie może tego
    zrobić w mieszkaniu, w którym mieszka.
    Z tego co czytałem można zameldować na podstawie dokumentu
    "potwierdzenie pobytu od właściciela", czyli ode mnie.

    Pytanie:
    Czy nie narobię sobie jakiegoś problemu? Pomijam poświadczenie
    nieprawdy w urzędzie bo dziecko faktycznie nie mieszka.
    Czy np. matka nie przyjdzie kiedyś w towarzystwie policjanta z
    żądaniem wpuszczenia jej bo "dziecko tu mieszka"?
    Rozumiem, że zameldowanie tymczasowe wygasa samoistnie, czyli nie
    trzeba robić jeszcze do tego jakieś czynności administracyjnej?

  • 2. Data: 2009-06-02 19:04:27
    Temat: Re: Czy zameldować obcą osobę?
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    s...@i...pl pisze:

    > przedszkola potrzebuje zameldowania.

    Bzdura

    > Z jakiś względów nie może tego
    > zrobić w mieszkaniu, w którym mieszka.

    Cos sciemnia, bo nie ma takiej opcji aby nie mogla sie zameldowac tam
    gdzie mieszka

> [...]
    > Rozumiem, że zameldowanie tymczasowe wygasa samoistnie, czyli nie
    > trzeba robić jeszcze do tego jakieś czynności administracyjnej?

    Tak, mozesz sobie narobic problemow. Po co Ci to? Nie poswiadczaj zadnej
    nieprawdy i doradz kolezance aby sie zameldowala tam gdzie mieszka, bo
    ma taki obowiazek.

    Jacek Kustra

  • 3. Data: 2009-06-02 19:21:24
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 02 czerwiec 2009 21:04
    (autor castrol
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <4a2577c9$1@news.home.net.pl>):

    > Bzdura

    Albowiem? Przedszkola są przeludnione i brak jest miejsc, więc ograniczenia
    typu ,,przyjmujemy tylko dziecka z naszego rejonu'' wcale nie są dziwne.
    Zresztą w podstawówce i gimnazjumach też obowiązuje rejonizacja.

    > Cos sciemnia, bo nie ma takiej opcji aby nie mogla sie zameldowac tam
    > gdzie mieszka

    Może nie mieszka albo właściciel mieszkania nie chce zameldować i co mu pan
    zrobisz?

    --
    Tristan

  • 4. Data: 2009-06-02 19:32:00
    Od: "Aicha" <b...@t...ja>

    Użytkownik <s...@i...pl> napisał:

    > Czy np. matka nie przyjdzie kiedyś w towarzystwie policjanta
    > z żądaniem wpuszczenia jej bo "dziecko tu mieszka"?

    A nie jest przypadkiem tak, że dziecko musi być zameldowane z którymś
    z rodziców? Możesz mieć podwójny kłopot.

    --
    Pozdrawiam - Aicha

  • 5. Data: 2009-06-02 19:39:28
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@T...o2.pl>

    Użytkownik <s...@i...pl> napisał
    >Czy np. matka nie przyjdzie kiedyś w towarzystwie >policjanta z
    >żądaniem wpuszczenia jej bo "dziecko tu mieszka"?

    nie ma prawa, jeśli dziecko fizycznie nie mieszka.
    Zresztą jeśli nie mieszka, to możesz zawsze wymeldować administracyjnie jako
    właściciel.

    >Rozumiem, że zameldowanie tymczasowe wygasa >samoistnie, czyli nie
    >trzeba robić jeszcze do tego jakieś czynności >administracyjnej?

    dokładnie tak

  • 6. Data: 2009-06-02 20:41:54
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Tristan pisze:

    > Albowiem? Przedszkola są przeludnione i brak jest miejsc, więc ograniczenia
    > typu ,,przyjmujemy tylko dziecka z naszego rejonu'' wcale nie są dziwne.
    > Zresztą w podstawówce i gimnazjumach też obowiązuje rejonizacja.

    Zgadza sie i meldunek w danym miejscu moze pomoc. Ale dzis juz jest
    dawno po naborze do przedszkoli, wiec skoro ta kobieta ma gdzies wolne
    miejsce to chyba meldunek az tak bardzo nie jest jej potrzebny? :)

    > Może nie mieszka albo właściciel mieszkania nie chce zameldować i co mu pan
    > zrobisz?

    Chyba gdzies mieszkac musi? Samo dziecko przysle do przedszkola? :)
    A jak wlasciciel nie chce zameldowac to niech zamelduje sie sama, w
    trybie administracyjnym.

    Jacek Kustra

  • 7. Data: 2009-06-02 20:51:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tristan pisze:

    > Może nie mieszka

    > albo właściciel mieszkania nie chce zameldować i co mu pan
    > zrobisz?

    Donos ;->

  • 8. Data: 2009-06-02 20:56:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    s...@i...pl pisze:
> [...]
    > przyjechała do pracy do mojego miasta. Aby dziecko przyjęli do
    > przedszkola potrzebuje zameldowania. Z jakiś względów nie może tego

    Bzdura. Nie tylko może, ale wręcz musi.

> [...]
    > Czy nie narobię sobie jakiegoś problemu? Pomijam poświadczenie
    > nieprawdy w urzędzie bo dziecko faktycznie nie mieszka.

    Pomijasz groźbę odsiadki? Odwaga czy głupota?

  • 9. Data: 2009-06-03 05:27:14
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 02 czerwiec 2009 22:41
    (autor castrol
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <4a258ea0$1@news.home.net.pl>):

    > Zgadza sie i meldunek w danym miejscu moze pomoc. Ale dzis juz jest
    > dawno po naborze do przedszkoli, wiec skoro ta kobieta ma gdzies wolne
    > miejsce to chyba meldunek az tak bardzo nie jest jej potrzebny? :)

    Może mają właśnie miejsca dla lokalnych jeszcze zachowane.

    > Chyba gdzies mieszkac musi?

    Może bezdomna.

    > Samo dziecko przysle do przedszkola? :)
    > A jak wlasciciel nie chce zameldowac to niech zamelduje sie sama, w
    > trybie administracyjnym.

    tak na ,,krzywy ryj''? Bez żadnych dokumentów? Może mieszka kontem u jakiejś
    rodziny, co to się boją zameldować, żeby se nie rościła praw.

    --
    Tristan

  • 10. Data: 2009-06-03 05:28:14
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 02 czerwiec 2009 22:51
    (autor Andrzej Lawa
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <3...@n...lechistan.com>):

    > Donos ;->

    przez nos od nos na wos.... I zostać bez mieszkania... Żenialne.

    --
    Tristan