    From: s...@i...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy zameldować obcą osobę?
    Date: Tue, 2 Jun 2009 11:55:40 -0700 (PDT)
    Cc: s...@i...pl

    Witam!
    Pewna osoba, nie będąca rodziną prosi mnie o zameldowanie tymczasowe
    swojego dziecka w moim mieszkaniu. Mieszka na stałe w innym mieście,
    przyjechała do pracy do mojego miasta. Aby dziecko przyjęli do
    przedszkola potrzebuje zameldowania. Z jakiś względów nie może tego
    zrobić w mieszkaniu, w którym mieszka.
    Z tego co czytałem można zameldować na podstawie dokumentu
    "potwierdzenie pobytu od właściciela", czyli ode mnie.

    Pytanie:
    Czy nie narobię sobie jakiegoś problemu? Pomijam poświadczenie
    nieprawdy w urzędzie bo dziecko faktycznie nie mieszka.
    Czy np. matka nie przyjdzie kiedyś w towarzystwie policjanta z
    żądaniem wpuszczenia jej bo "dziecko tu mieszka"?
    Rozumiem, że zameldowanie tymczasowe wygasa samoistnie, czyli nie
    trzeba robić jeszcze do tego jakieś czynności administracyjnej?