    From: Rex <w...@z...spamem>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy za zwrot kosztów procesu przysługują odsetki?
    Date: Tue, 19 Dec 2006 22:48:17 +0100

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "Rex" <w...@z...spamem> napisał w wiadomości

    > Moim zdaniem tak, ale musiał byś stosowny wniosek złożyć w pozwie i
    > musiało by to być w tytule wykonalnym.

    Niestety w tytule wykonalnym nic nie jest napisane o odsetkach od kwoty
    za zwrot kosztów procesu.
    Wyrok w skrócie brzmi tak:
    SO ......
    1. zasądza od pozwanego na rzecz powodów kwotę ..... z ustawowymi
    odsetkami od ...... do dnia zapłaty
    2.......
    3. kosztami postępowania obciąża pozwaną i z tego tytułu zasądza od niej
    na rzecz powodów kwotę ....... tytułem zwrotu kosztów procesu.
    --------------

    > Komornik limitu nie ma. Będzie trwało o wiele krócej, jeśli egzekucję
    > skierujesz do konkretnego mienia.

    Jak to zrobić? Wiem, że mój dłużnik (Spółka z o.o.) prowadzi działalność
    handlową, posiada nieruchomość, wynajmuje lokale użytkowe.
    Mam wzór wniosku o wszczęcie postępowania egzekucyjnego:

    Załączając odpis SO w............ , opatrzony klauzulą wykonalności, w
    imieniu własnym wnoszę:

    1. o wszczęcie egzekucji przeciwko dłużnikowi ......... przez zajęcie
    jego ............. i tutaj powinienem wpisać np. rachunku bankowego.
    Zgadza się?
    Jeśli napiszę tylko "rachunku bankowego", czy komornik umoży
    postępowanie egzekucyjne w przypadku gdyby spółka nie miała żadnych
    środków na rachunku? Czy w takim przypadku nie będzie starał się
    ściągnąć należności np. jakiejś ruchomości lub nieruchomości?

    Jakie sformułowanie wniosku daje największą szansę na to, że komornik
    wyegzekwuje od dłużnika należność? Nigdy wcześniej nie miałem do
    czynienia z komornikiem, więc nie bardzo wiem czego mogę się spodziewać.

    Dziękuję za odpowiedzi i pomoc.
    Pozdrawiam
    Rex