  • Data: 2006-12-20 18:07:21
    Temat: Re: Czy za zwrot kosztów procesu przysługują odsetki?
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Rex napisał(a):

    > Jestem przekonany, że pozwana spółka wie, że nie żartuję. Ponieważ:
    > 1) Przed wystąpieniem na drogę sądową dostała ode mnie dwa pisma z
    > wezwaniem do zapłąty;
    > 2) Następnie pismo z wezwaniem do zapłaty z kancelraii adwokackiej;
    > 3) Sprawa została skierowana do Sądu Rejonowego;
    > 4) Spółka złożyła apelację do Sądu Okręgowego i ostatecznie przegrała
    > sprawę.
    >
    > Czy w takiej sytuacji jest sens kierować kolejne wezwanie do zapłaty?
    > Wydaje mi się, że efekt tego byłby taki, że egzekucja należności
    > wydłużyłaby się.

    W przypadku skierowania dodatkowego, przedegzekucyjnego wezwania do
    zapłaty i wyznaczenia w nim terminu np. tygodniowego, to w wypadku
    braku odpowiedzi egzekucja opóźni się o ten właśnie okres
    oczekiwania na odpowiedź. Korzyścią takiego wezwania jest to, że w
    przypadku podjęcia tematu przez dłużnika, możesz otrzymać
    wcześniej pieniądze, ale z drugiej strony podjęcie ewentualnych
    negocjacji może prowadzić do przewlekłości postępowania.
    Wysłanie przedegzekucyjnego wezwania do zapłaty w każdym przypadku
    powinno być analizowane pod kątem osoby dłużnika, jego
    wypłacalności, wcześniejszych kontaktów itp.
    Ale z tego co napisałeś poprzednio dłużnik jest wypłacalny,
    świadomy wymagalności świadczenia, więc możesz od razu złożyć
    wniosek do komornika i czekać cierpliwie na pieniądze ;-)

    Pozdrawiam.