  • Data: 2006-12-19 22:33:58
    Temat: Re: Czy za zwrot kosztów procesu przysługują odsetki?
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Rex napisał(a):
    > Witam,
    > mam prawomocny wyrok (proces cywilny o zapłatę)
    czy Twój wyrok jest już tytułem wykonawczym? tzn. czy na Wyrok masz
    nadaną klauzulę wykonalności? Tylko tytuł wykonawczy upoważnia
    komornika do egzekucji.

    > wniosek egzekucyjny. Czy za zwrot kosztów procesu przysługują mi odsetki?
    Niestety od kosztów procesu nie przysługują odsetki.

    > Tak przy okazji:
    > 1) jak długo może potrwać ściągnięcie należności od dłużnika (Spółka z
    > o.o.)?
    Czas trwania egzekucji zależy od kondycji finansowej dłużnika.

    >Czy komornik ma jakiś limit czasu na wyegzekwowanie pieniędzy?
    W trakcie postępowania egzekucyjnego nie ma ram czasowych na
    wyegzekwowanie należności. Wszystko zależy od dłużnika i od
    wierzyciela także.

    > 2) czy przed rozpoczęciem postępowania egzekucyjnego będę musiał coś
    > zapłacić komornikowi? Jeśli tak to ile? Czy są jakieś określone stawki,
    > cennik?
    W chwili obecnej wierzyciel nie uiszcza żadnej zaliczki na poczet
    wszczęcia postępowania egzekucyjnego. Jedyne opłaty o jakie może
    Cię wezwać komornik, to zwrot wydatków gotówkowych, czyli np. zwrot
    kosztów wystosowania zapytań do US, ZUS itp.

    > Jak to zrobić? Wiem, że mój dłużnik (Spółka z o.o.) prowadzi działalność
    > handlową, posiada nieruchomość, wynajmuje lokale użytkowe.
    Wniosek o wszczęcie postępowania egzekucyjnego jest bardzo prosty,
    wystarczy napisać:
    1. Kto jest dłużnikiem - im więcej danych tym lepiej, na pewno
    posiadasz informacje o jego NIP, REGON, w jakim banku posiada konto
    bankowe. Te wszystkie informacje są bardzo pomocne i znacznie
    potrafią usprawnić egzekucję, a to oczywiście wiąże się z
    szybszym zwrotem Twoich pieniędzy.
    2. Twoje dane - adres, nr rachunku bankowego na jaki komornik ma
    przelewać kwoty uzyskane w toku postępowania.
    3. Na podstawie jakie tytułu działasz - czyli opisać tyt. wyk.: jaki
    Sąd, z jakiego dnia i sygn. akt.
    4. Wskazać sposoby egzekucji - skieruj egzekucję do ruchomości,
    wierzytelności (np. z tytułu wynajmowanych lokali), do
    nieruchomości, do rachunku bankowego.
    5. Możesz także zamieścić we wniosku żądanie udzielenia
    informacji na podstawie art. 760 [1] k.p.c., tj. o udzielenie
    informacji, czy przeciwko dłużnikowi prowadzone jest przez ten organ
    egzekucyjny postępowanie egzekucyjne, a jeżeli tak, to powiadomienie
    o stosowanych sposobach egzekucji oraz o wysokości egzekwowanych
    roszczeń, a także o aktualnym stanie sprawy. Taka informacja
    udzielona przez komornika naświetli Ci kondycję finansową Twojego
    dłużnika i może wskaże nowe sposoby egzekucji.

    Wskazanie we wniosku egzekucyjnym kilku sposobów egzekucji spowoduje,
    że egzekucja będzie się toczyć równolegle ze wszystkich
    składników majątku, aż do całkowitego zaspokojenia należności.
    Są oczywiście od tego wyjątki, ale na razie nie warto o nich
    wspominać ;)

    Nie zapominaj, że Ty kierujesz postępowaniem egzekucyjnym, a nie
    komornik, nie podejmie on żadnych kroków bez Twojego formalnego
    wniosku. Interesuj się prowadzonym postępowaniem egzekucyjnym, w
    końcu chodzi o Twoje pieniądze :)

    Pozdrawiam & życzę szybkiej i skutecznej egzekucji.