    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy za zwrot kosztów procesu przysługują odsetki?
    Date: Tue, 19 Dec 2006 18:45:37 +0100

    Użytkownik "Rex" <w...@z...spamem> napisał w wiadomości
    news:em94ok$pqo$1@news.onet.pl...

    > mam prawomocny wyrok (proces cywilny o zapłatę) i piszę do komornika wniosek
    > egzekucyjny. Czy za zwrot kosztów procesu przysługują mi odsetki?

    Moim zdaniem tak, ale musiał byś stosowny wniosek złożyć w pozwie i musiało by
    to być w tytule wykonalnym.

    > 1) jak długo może potrwać ściągnięcie należności od dłużnika (Spółka z o.o.)?
    > Czy komornik ma jakiś limit czasu na wyegzekwowanie pieniędzy?

    Komornik limitu nie ma. Będzie trwało o wiele krócej, jeśli egzekucję skierujesz
    do konkretnego mienia.

    > 2) czy przed rozpoczęciem postępowania egzekucyjnego będę musiał coś zapłacić
    > komornikowi? Jeśli tak to ile? Czy są jakieś określone stawki, cennik?

    O ile ostatnio się nic nie zmieniło (bo nie śledzę tego na bieżąco), to będziesz
    musiał ponieść koszty zaliczki na egzekucję. jej wysokość zależy głównie od
    tego, do jakiego majątku kierujesz egzekucję.

    Najtaniej wychodzi egzekucja do konta bankowego.