  • Data: 2010-11-25 22:29:23
    Temat: Re: Czy wolno zbanować klienta?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 25 Nov 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Nie zawarł. Zawarła jego mama. On był niepełnoletni.

    Zazwyczaj jest to trudne do udowodnienia (znaczy jakby ktoś
    chciał się obronić przed tezą "nie zawarto umowy"), ale
    z opisu wynika, że niekoniecznie zawarła.
    Jeśli udzieliła niepełnoletniemu pełnomocnictwa, to było
    ono nieskuteczne, więc umowy *nie* zawarła.
    Chyba, że istnieje dowód iż owa "nieskuteczna umowa" została
    przez nią potwierdzona.
    Inna sprawa to jej odpowiedzialność (za zobowiązania i za
    czynności), skoro o wszystkim wiedziała.

    > Poza tym, nawet za zabójstwo nie ma dożywocia. Więc za złamanie
    > regulaminu chyba takoż nie powinno być. Czy mój sklep osiedlowy też
    > sobie może jak u Barei powiesić ,,tego klienta nie obsługujemy'', bo
    > złamałem ich regulamin? O ile mi wiadomo, to nie.

    Ale tu sobie sam strzeliłeś bramkę, a nawet dwie.
    Jedno to "oferta publiczna", a allegro takiej nie przedstawia.
    IMVHO to jest coś bardziej zbliżonego do przystąpienia do Makro
    albo uzyskania kredytu w banku: wniosek złożyć może każdy...

    Drugie to fakt, że allegro NIE wywiesiło publicznie jego danych.
    Jedyną osobą która wie że nie dostała kredy... wróć, konta,
    jest sam użyszkodnik!

    > Więc i Alledrogo ponad prawem nie jest.

    Tu jest jeszcze jedno ciekawe pytanie: Twój znajomy miał ograniczoną
    zdolność do czynności prawnych (>12 lat). Nie był uprawniony do
    założenia konta i o tym *wiedział*.
    Pytanie: jaka miałaby być podstawa prawna do "zniknięcia" faktu
    złamania regulaminu tylko wskutek uzyskania pełnoletności?

    IMVHO, bardziej uzasadnione są pretensje "allegrowego żuczka"
    o niejednolitą interpretację regulaminu.

    pzdr, Gotfryd