  • 1. Data: 2005-06-14 09:43:23
    Temat: Czy wolno wjeżdżać samochodem do lasu?
    Od: g...@p...onet.pl

    Witam.
    Pytanie jak w temacie, może trochę głupie, ale jeśli nie ma zakazu wjazdu/ruchu
    to czy reguluje to jakieś odrębne prawo?
    pzdr greo

  • 2. Data: 2005-06-14 10:17:28
    Temat: Re: Czy wolno wjeżdżać samochodem do lasu?
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Pytanie jak w temacie, może trochę głupie, ale jeśli nie ma zakazu wjazdu/ruchu
    > to czy reguluje to jakieś odrębne prawo?

    Raczej zdrowy rozsądek. Samochod ma katalizator ... jesli staniesz w
    miejscu, w ktorym cos bedzie do niego dotykac to moze byc z tym potem
    spory problem.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2005-06-14 10:31:52
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik g...@p...onet.pl napisał:

    > Pytanie jak w temacie, może trochę głupie, ale jeśli nie ma zakazu wjazdu/ruchu
    > to czy reguluje to jakieś odrębne prawo?

    Wjazd do lasu jest DOZWOLONY jedynie drogami publicznymi oraz
    odpowiednio oznakowanymi (drogowskazami). Brak znaku zakazu nie
    upoważnia do wjazdu na drogę leśną.

    M.

  • 4. Data: 2005-06-14 10:43:14
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Maciej Bebenek napisał(a):
    > Wjazd do lasu jest DOZWOLONY jedynie drogami publicznymi oraz
    > odpowiednio oznakowanymi (drogowskazami). Brak znaku zakazu nie
    > upoważnia do wjazdu na drogę leśną.
    ok, ale jak poznac ze to cos co rosnie to jest las?
    ja rozumiem, ze bedac w srodku puszczy, to nie problem - droga prowadzi
    do lasu, bo wszedzie jest dookola las. Ale jest wiele drog "polnych"
    ktore ida "wzdluz" lasu, drog przy ktorych rosnie kilka drzew... od
    ktorego momentu jest to las ?
    Pytam, bo zjechalem kiedys na polna droge (pole, nieuzytek, rosly
    krzaczki, wysoka trawa i zielsko), ktora po jakichs 300m wchodzila do
    lasu. Stanelem z boku drogi przed lasem, a lesnik i tak sie przyczepil
    ze wjechalem na teren lasu, bo droga jest lesna, to ze akurat kawalek
    nie rosna drzewa to o niczym (wg. niego) nie swiadczy.

    Czy w takim wypadku mamy zakladac ze jest zakaz wjazdu na WSZYSTKIE
    drogi/tereny poza oznaczonymi jako drogi publiczne? (ale jak oznaczonymi?)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098
    173

  • 5. Data: 2005-06-14 11:05:21
    Od: Marcin Tałajczyk <tulujczyk@ZAMIEN_ulu_NA_ala.poczta.onet.pl>

    BartekK napisał(a):

    > ok, ale jak poznac ze to cos co rosnie to jest las?

    Ustawa o lasach

    Art. 3. Lasem w rozumieniu ustawy jest grunt:
    1) o zwartej powierzchni co najmniej 0,10 ha, pokryty roślinnością leśną
    (uprawami leśnymi) - drzewami i krzewami oraz runem leśnym - lub
    przejściowo jej pozbawiony:
    a) przeznaczony do produkcji leśnej lub
    b) stanowiący rezerwat przyrody lub wchodzący w skład parku narodowego albo
    c) wpisany do rejestru zabytków,
    2) związany z gospodarką leśną, zajęty pod wykorzystywane dla potrzeb
    gospodarki leśnej: budynki i budowle, urządzenia melioracji wodnych,
    linie podziału przestrzennego lasu, drogi leśne, tereny pod liniami
    energetycznymi, szkółki leśne, miejsca składowania drewna, a także
    wykorzystywany na parkingi leśne i urządzenia turystyczne.

> [...]
    > ze wjechalem na teren lasu, bo droga jest lesna, to ze akurat kawalek
    > nie rosna drzewa to o niczym (wg. niego) nie swiadczy.

    Wg mnie nalezy przeanalizowac czy miejsce bylo lasem czy nie (wg.
    ustawy). Granica lasu jeszcze lasem nie jest jednak łatwo ją przekroczyć
    wjeżdżając chociażby jednym kołem na runo leśne.

    --
    Pozdrawiam.
    Marcin.

  • 6. Data: 2005-06-14 17:04:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Tałajczyk"
    <tulujczyk@ZAMIEN_ulu_NA_ala.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem leśnik nie miał racji, a w razie spotkania przed sadem
    przegrał by. Oczywiście przepisy zakazują wjeżdżania do lasu, ale jeśli
    iż jakiś powodów coś, co nie jest lasem chcemy uznać za las, to trzeba
    to oznakować. Inaczej popadlibyśmy w absurd.