  • 1. Data: 2013-07-11 12:08:56
    Temat: Re: Czy wezwanie do zaplaty jest teraz konieczne w postepowaniu cywilnym?
    Od: "Kazik" <kazik@WYTNIJ_TOokur.cn>

    > Wezwanie do zapłaty przedsądowe nie jest już faktycznie koniecznym
    > warunkiem przed pozwaniem.

    - Czy kiedyś ktoś zrobi porzadek z przygłupami - ustawodawcami? Na prawdę nie jest to
    konieczne? Jeśli Kowalski jest mi winien 5 zł, to ja wcale nie musze się upominać o
    zwrot tych pieniędzy, tylko od razu mogę wnieść pozew i w ten sposób Kowalski będzie
    musiał oddać 5 zł i zapłacić kolejnych kilkadziesiąt tytułem kosztów sądowych?
    --
    Wiadomość wysłana z serwisu e-Prawnik.pl Zajrzyj na http://e-prawnik.pl

  • 2. Data: 2013-07-11 12:11:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-11 12:08, Kazik pisze:

> [...]
    będzie musiał oddać 5 zł i zapłacić kolejnych kilkadziesiąt tytułem kosztów sądowych?

    art. 101 kpc

    (cytat specjalnie dla sqlwiela :)

    Zwrot kosztów należy się pozwanemu pomimo uwzględnienia powództwa,
    jeżeli nie dał powodu do wytoczenia sprawy i uznał przy pierwszej
    czynności procesowej żądanie pozwu.

    --
    Liwiusz