eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy w prawie RP3 mała różnica głosów stanowi SAMODZIELNIE powód do nakazania powtórnego przeliczenia głosów? [Senat jednomandatowy] › Re: Czy w prawie RP3 mała różnica głosów stanowi SAMODZIELNIE powód do nakazania powtórnego przeliczenia głosów? [Senat jednomandatowy]
  • Data: 2019-10-22 02:51:11
    Temat: Re: Czy w prawie RP3 mała różnica głosów stanowi SAMODZIELNIE powód do nakazania powtórnego przeliczenia głosów? [Senat jednomandatowy]
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-10-21, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
> [...]
    t-wyborczy-ponowne-przeliczenie-glosow-w-dwoch-okreg
    ach/q1csb0r

> [...]
    > wyciągną w sądzie (po wcześniejszych sprawdzeniu w protokołach)?
    >
    > Sprawę (silnych) podejrzeń "możliwej manipulacji" załatwia porównanie
    > liczby głosów "nieważnych przez ponad jeden krzyżyk" w poszczególnych
    > komisjach tego obwodu i w innych obwodach głosowania do Senatu.
    > Jak pobieżnie sprawdziłem głosów nieważnych przez dwa krzyżyki w okręgu
    > 100 było trochę ponad dwa razy więcej niż różnica głosów.
    > Głosów nieważnych przez brak krzyżyka było jeszcze więcej.
    > Podejrzenie ma jakiś sens przy działaniu "pojedynczych" członków komisji.

    Swoją drogą, tego się nie filmuje? Tj. od momentu odpieczetowywania urny
    do podpisania protokołów? Ja wiem, że liczne przypadki psucia sie
    monitoringu wywarły gdzieniegdzie spustoszenie, ale taki monitoring
    byłby jednak dodatkowym srodkiem kontroli pokus.

    --
    Marcin