  • 21. Data: 2010-06-07 14:31:19
    Temat: Re: Czy w banku mieli prawo mnie o to spytać?
    Od: BK <b...@g...com>

    On Jun 5, 5:42 pm, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > Tu nie chodzi o konto internetowe.
    >
    > Robiłem przelewy na swoje konto podając odbiorcę "Kubuś Puchatek, adres
    > ul. Misiowa itp. Przelew dotarł bez żadnych problemów.
    >
    > --
    > Mithos

    Sa banki ktore to weryfikuja, sa takie ktore niekoniecznie, sa takie
    ktore robia to losowo. Mi osobiscie odrzucilo kiedys taki przelew w
    Millenium - placilem za mieszkanie, przez pomylke podalem dane
    pelnomocnika, z ktorym dogadywalem sprawe, nie wlasciciela mieszkania,
    na ktorego rachunek przelewalem. Kasa grzecznie wrocila do mnie po 24
    h.

  • 22. Data: 2010-06-07 20:39:45
    Temat: Re: Czy w banku mieli prawo mnie o to spytaae?
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "BK" <b...@g...com>

> [...]
    > ul. Misiowa itp. Przelew dotarł bez żadnych problemów.

    Sa banki ktore to weryfikuja, sa takie ktore niekoniecznie, sa takie
    Gdzie niby są takie banki ?

[...]
    Mnie też ileś razy wróciła ale nie wyciągam z tego wniosku, że banki to
    weryfikują.

  • 23. Data: 2010-06-07 20:49:30
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 07.06.2010 22:39, niusy.pl wrote:

    > Użytkownik "BK" <b...@g...com>

    > Sa banki ktore to weryfikuja, sa takie ktore niekoniecznie, sa takie
    > ktore robia to losowo.
    > --
    > Gdzie niby są takie banki ?

    Pekao SA, przynajmniej kilka(nascie?) lat temu.

    Konto z pelnomocnikiem; wplaty byly czasem dokonywane na pelnomocnika, a
    nie na wlasciciela.
    Bank sie odezwal, ze w zasadzie to oni powinni "odbijac" te przelewy,
    jako ze pelnomocnik to nie wlasciciel itp. itd.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 24. Data: 2010-06-08 09:21:39
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Sat, 5 Jun 2010 11:46:46 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Uzasadnienie: wyrok, w którym są uznał bank winnym niestaranności,
    > w wyniku której pieniądze trafiły na złe konto (istniejący zły numer
    > konta podał klient, podał również dane, ale nie pasowały do tego
    > konta, wniosek - jak dane nie przystają to bank może podejrzewać
    > nieprawidłowość)

    Z jakiego czasu to wyrok?
    Sądzę że z okresu kiedy nr rachunków były kilkunasto cyfrowe, a nie
    26-cyfrowe z sumą kontrolną.

  • 25. Data: 2010-06-08 09:25:29
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Sat, 5 Jun 2010 11:46:46 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > IMVHO możliwość odrzucenia przez bank dyspozycji przelewu.

    Tyle tylko że to była wpłata a nie dyspozycja przelewu. To tak gwoli
    ścisłości ;)

  • 26. Data: 2010-06-08 09:56:59
    Od: BK <b...@g...com>

    On 7 Cze, 22:39, "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid> wrote:
> [...]
    > --
    > Mnie też ileś razy wróciła ale nie wyciągam z tego wniosku, że banki to

    Ja nie wyciagam wnioskow - ja po prostu wiem. Wiem dlaczego wrocila,
    wiem, ze banki weryfikuja.

  • 27. Data: 2010-06-08 10:00:12
    Od: BK <b...@g...com>

    On 8 Cze, 11:21, Herald <h...@o...eu> wrote:
    > Dnia Sat, 5 Jun 2010 11:46:46 +0200, Gotfryd Smolik news napisa (a):

    > Z jakiego czasu to wyrok?
    > S dz e z okresu kiedy nr rachunk w by y kilkunasto cyfrowe, a nie
    > 26-cyfrowe z sum kontroln .

    Wyrok byl AFIR z 2008 Urzad skarbowy vs. Bre Bank. Skonczylo sie w
    Sadzie Najwyzszym, ktory uznal tak jak wspomniano wyzej.

    Numery kont numerami kont - ale bank to profesjonalista i jak zbiera
    inne dane to powinien je wykorzystac do prawidlowego wykonania
    zlecenia.

    SN wydal wyrok taki jaki mogl wydac - w obecnym stanie prawnym nie
    mozna bylo wyrokowac inaczej.

    Inna sprawa, ze w tym roku nalezy spodziewac sie implementacji
    dyrektywy PSD, ktora wprost wpisuje w ustawe prawo bankowe weryfikacje
    przelewu jedynie po numerze.

  • 28. Data: 2010-06-08 12:01:00
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "BK" <b...@g...com>

> [...]
    > weryfikują.

    Ja nie wyciagam wnioskow - ja po prostu wiem. Wiem dlaczego wrocila,
    Ręcznie ?

  • 29. Data: 2010-06-09 08:25:45
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 8 Jun 2010 03:00:12 -0700 (PDT), BK napisał(a):

    > Numery kont numerami kont - ale bank to profesjonalista i jak zbiera
    > inne dane to powinien je wykorzystac do prawidlowego wykonania
    > zlecenia.

    Czyli sąd uważa że zwykła literówka, czy też nie podanie np. nr mieszkania,
    lub błąd w kodzie pocztowym w danych odbiorcy dyskwalifikuje taki wpływ - i
    bank-odbiorcy winien go "odesłać"?
    Zajebiście :))))

  • 30. Data: 2010-06-09 17:03:49
    Temat: Re: Czy w banku mieli prawo mnie o to spytaa?
    Od: "Papa5merf" <t...@l...la>

    Órzytkownik "BK" napisał:

    > Ja nie wyciagam wnioskow - ja po prostu wiem. Wiem dlaczego wrocila,
    > wiem, ze banki weryfikuja.

    a niby skont ta tfoja wiedza wynika?:O)
    ja wiem że banki niczego nie weryfikują, bo to nie raZ SPRAWDZIŁEM, jak nie
    wierzysz to spytaj paniom w banku żeby ci konto zweryfikowała, to puknie się
    w czoło i cuś ci powie:O)