  • 341. Data: 2006-06-14 13:25:51
    Temat: Re: Czy w Kodak Express mogą odmówić wykonania usługi??
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Wed, 14 Jun 2006 14:45:07 +0200, Jarek Spirydowicz
    <j...@k...szczecin.pl> wrote:

    >In article <3...@4...com>,
    >Ogólnie? Nie da się. Trzeba każdy przypadek indywidualnie, nawet nie
    >rodzaj.
    >Ze zdjęciami legitymacyjnymi jest inaczej, bo tu mamy grupę, która daje
    >się w miarę dokładnie zdefiniować.

    Zdefiniuj zatem.

    >Myślę, że tak samo ochronie nie będą
    >podlegały fotki aut robione przez agentów ubezpieczeniowych, a może
    >także np. grupowe zdjęcia weselne...

    Wyobraź sobie, że jednak będą. Ustawa móiw wyraźnie 'każdy'.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/

  • 342. Data: 2006-06-14 21:02:46
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Jarek Spirydowicz napisał(a):

    > W jaki sposób? Przypominam warunki: Polska, legalne posiadanie,
    > zrobienie sobie odbitki.

    Nie wszystkie odbitki będą podpadały pod przepisy o dozwolonym użytku
    osobistym.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 343. Data: 2006-06-14 21:05:17
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Adam Płaszczyca napisał(a):
    > On Tue, 13 Jun 2006 18:10:27 +0200, Piotr Kubiak

    > A w jakim języku to pisałeś? Polskim, czy prawniczym?

    W polskim. I prawniczym. Uważasz, że języki te są rozłączne?

  • 344. Data: 2006-06-14 23:12:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek wrote:

    > W takim razie robienie zdjęcia aparatem ustawionym na auto też nie jest
    > działalnością twórczą.
    > To jest po prostu pstrykanie.

    O, to są aparaty, które ustawione na 'auto' same się wycelowują?

  • 345. Data: 2006-06-15 00:05:36
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > O, to są aparaty, które ustawione na 'auto' same się wycelowują?

    Ooo, to fotograf robiąc zdjęcie legitymacyjne ma taki aparat?
    I jeszcze na dodatek ustawiający modela w odpowiedniej pozie.

  • 346. Data: 2006-06-15 01:07:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek wrote:

    > Ooo, to fotograf robiąc zdjęcie legitymacyjne ma taki aparat?
    > I jeszcze na dodatek ustawiający modela w odpowiedniej pozie.

    Tutaj "automatem" jest fotografujący.

    Dotrze wreszcie do ciebie, że pozycja twarzy na zdjęciu do dokumentów
    jest bardzo konkretnie opisana?

    Ma być tak a nie inaczej. To jest rzemiosło, a nie sztuka.

  • 347. Data: 2006-06-15 02:49:41
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Tutaj "automatem" jest fotografujący.
    >
    > Dotrze wreszcie do ciebie, że pozycja twarzy na zdjęciu do dokumentów
    > jest bardzo konkretnie opisana?

    W ogole nie jest opisana. Jesto podane, że ma być widoczny lewy profil i
    tyle. To jest żaden opis. Po za tym zdjęcie nie składa się tylko i
    wyłącznie z twarzy.
    Jest znacznie więcej rzeczy, które są tylko i wyłącznie dziełem danego
    fotografa w takim zdjęciu legitymacyjnym niż w zwykłym zdjęciu
    pstrykniętym od tak sobie bez zastanawiania się.

    > Ma być tak a nie inaczej. To jest rzemiosło, a nie sztuka.

    To jest sztuka przede wszystkim.
    A, że wszystkim już tak spowszedniało, że traktują to jak rzemiosło, to
    już zupełnie inna sprawa.

  • 348. Data: 2006-06-15 11:57:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek wrote:

    > W ogole nie jest opisana. Jesto podane, że ma być widoczny lewy profil i
    > tyle. To jest żaden opis. Po za tym zdjęcie nie składa się tylko i
    > wyłącznie z twarzy.

    Nie? No popatrz... Przecież wyrażnie jest napisane, że ma być bez ozdób,
    ciemnych okularów i innych wymyślnych dodatków.

    Tylko twarz. BEZ artystycznych dodatków.

    > Jest znacznie więcej rzeczy, które są tylko i wyłącznie dziełem danego
    > fotografa w takim zdjęciu legitymacyjnym niż w zwykłym zdjęciu
    > pstrykniętym od tak sobie bez zastanawiania się.

    ROTFL

    > To jest sztuka przede wszystkim.

    Jasne. To wtakim razie kopanie rowów to też sztuka.

  • 349. Data: 2006-06-15 12:49:05
    Od: "NomaD_FH" <N...@g...com>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Jasne. To wtakim razie kopanie rowów to też sztuka.

    A od kiedy nie jest? ;))) Wiesz ile to trzeba sie nameczyc, zeby to
    zrobic pod odpowiednim katem etc. ? ;)

    Andrzej mysle, ze nie ma sensu ciagnac tej dyskusji.
    Do niego nic nie dociera :>

    BTW kto jest za tym, zeby go zarezerwowac jako naszego grupowego
    trolla? ;)

    pozdrawiam

    --
    Grzesiek "NomaD"

  • 350. Data: 2006-06-15 16:35:39
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    NomaD_FH wrote:

    > Andrzej mysle, ze nie ma sensu ciagnac tej dyskusji.
    > Do niego nic nie dociera :>
    Większośc ma rację, powiedziała mucha siadając na gównie.